اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ ایران:

منشور توسعه صنعت سنگ باید در ایران تدوین شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ ایران گفت: منشور توسعه صنعت سنگ ایران باید با کمک اتحادیه‌های سنگ موجود در سراسر کشور تهیه و تدوین شود.

منشور توسعه صنعت سنگ باید در ایران تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالقاسم شفیعی ظهر امروز در حاشیه بازدید از سنگ‌بری‌های شهرک صنعتی محمود‌آباد و حسین‌آباد اظهار کرد: صنعت سنگ نقش ویژه‌ای در راستای تولید و اقتصاد ملی دارد و این صنعت باید به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه نگاه‌های متفاوتی در راستای کاهش مشکلات پیرامون صنعت سنگ کشور وجود دارد، اضافه کرد: چگونگی و نحوه بهبود بخشیدن به وضعیت بیمار صنعت سنگ یکی از این دیدگاه‌ها به شمار می‌رود و اتحادیه‌ها و انجمن‌های سنگ باید با اتحاد و انسجام با یکدیگر راهکار‌های مورد نیاز را در راستای بهبود وضعیت بیمار صنعت سنگ اجرا کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ ایران با تاکید بر اینکه روش‌های نادرست موجود در بخش صنعت سنگ را نباید به بیگانه نسبت بدهیم، تصریح کرد: بلکه تمام چالش‌های موجود در این بخش ناشی از روش‌های نادرستی است که در داخل کشور استفاده کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه کشور بدون مالیات اداره نمی‌شود، ادامه داد: مجموعه‌های فعال در بخش صنعت سنگ نمی‌توانند قانون مالیات بر ارزش افزوده را تغییر بدهند و این مجموعه‌ها باید در راستای افزایش تولیدات سنگ در کشور و صادرات تولیدات خود به خارج از کشور چاره‌اندیشی کنند.

شفیعی با بیان اینکه در زمینه صنعت سنگ باید نسبت به تربیت نیرو‌های انسانی متخصص و متعهد اقدام کنیم، تاکید کرد: کارخانه‌های سنگ‌بری بسیاری در شهرک صنعتی محمودآباد فعالیت می‌کنند و استان اصفهان باید نسبت به راه‌اندازی بزرگ‌ترین دانشکده برای تربیت نیرو‌های متخصص در زمینه این شهرک اقدام کند.

وی افزود: منشور توسعه صنعت سنگ ایران باید با کمک اتحادیه‌های سنگ موجود در سراسر کشور تهیه و تدوین شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ ایران به توسعه فعالیت‌های کارخانه‌های سنگ‌بری موجود در شهرک صنعتی محمودآباد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این شهرک باید با برگزاری جلسه‌های کارشناسی در راستای توسعه صنعت سنگ تدابیر لازم را برای ورود به بازار‌های جهانی انجام بدهد.

انتهای پیام/63004/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول