اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای سیستم نوین آبیاری

مزرعه ذرت دانه‌ای ریگان نمونه کشوری شد

خبرگزاری فارس: یکی از کشاورزان ریگان با اجرای سیستم نوین آبیاری در مزارع ذرت سبب شد که سطح تولید ذرت از این مزرعه از متوسط بالاتر رود و به عنوان مزرعه نمونه کشوری معرفی شود.

مزرعه ذرت دانه‌ای ریگان نمونه کشوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان با توجه به اینکه ریگان یکی از شهرستان‌های کویری استان کرمان است و به طبع آن این امر موجب هدررفت آب می‌شود، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در این شهرستان یکی از ضروریات است.

یکی از کشاورزان ریگان با اجرای سیستم نوین آبیاری در مزارع ذرت سبب شد که سطح تولید ذرت از این مزرعه از متوسط بالاتر رود و به عنوان مزرعه نمونه کشوری معرفی شود.

موسی جلالی مدیر جهاد کشاورزی ریگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان با اشاره به اینکه امروز تمام کشاورزان شهرستان ریگان از این مزرعه نمونه بازدید کردند، اظهار داشت: بحث امروز ما روز مزرعه بود که با برنامه‌ریزی‌های ترویج جهاد کشاورزی این کلاس آموزشی در این مزرعه برگزار شد.

وی افزود: در این کلاس آموزشی از تمام کشاورزان ریگان که در زمینه زراعت فعالیت دارند دعوت شده بود تا این مزرعه به عنوان مزرعه نمونه استانی معرفی و تلاش صورت گیرد که به عنوان مزرعه نمونه کشوری معرفی شود.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان بیان کرد: در این مزرعه ذرت کاملا از سیستم نوین آبیاری استفاده می‌شود و و این سیستم مکانیزه و بومی منطقه است و با وجود توفان‌های شدید شن ارتفاع این سیستم با شرایط منطقه سازگاری بیشتری دارد.

جلالی تصریح کرد: این مزرعه 52 هکتار و عملکرد متوسط آن در هر هکتار 9 تن است و موجب اشتغالزایی افراد زیادی شده است.

انتهای پیام/80014/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول