اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر:

آمایش سرزمین در استان سمنان بدون سند باقیمانده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر گفت: آمایش سرزمین در استان سمنان بدون سند باقیمانده است و باید در این زمینه اقدامی صورت گیرد.

آمایش سرزمین در استان سمنان بدون سند باقیمانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمیدرضا عبدوس صبح امروز در سومین جلسه اعضای انجمن محیط زیست بسیج مهندسین استان سمنان که با حضور مدیرکل محیط زیست استان در سالن جلسات محیط زیست این استان برگزار شد، اظهار داشت: این در حالی است که دیگر استان‌های کشور در این زمینه به نتایج خوبی دست پیدا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بدون سند ماندن آمایش سرزمین در استان سمنان خود می‌تواند عاملی برای به وجود آمدن مشکلات در سایر زمینه‌ها شود.

عضو انجمن محیط زیست سازمان بسیج مهندسین استان سمنان افزود: در طرح‌های آمایش و توسعه، تکیه ما بیشتر به دانشگاه‌ها یا مؤسسات خارج از استان سمنان است.

عبدوس اضافه کرد: افراد بومی استان سمنان با توجه به شناخت بیشتری که از مشکلات موجود دارند، می‌توانند بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از دلایل به سرانجام نرسیدن این کار در استان سمنان را نبود مدیریت ثابت و مستمر دانست و گفت: امروز باید به سوی طرح‌های آمایش توقف‌ناپذیر حرکت کنیم.

عبدوس خاطرنشان کرد: امیداوریم که این اتفاق در استان سمنان بیفتد و سازمان محیط زیست هم اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

 

مشکل بخش کشاورزی، نداشتن کارشناسی علمی و حقوقی است

نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست گفت: در بخش صنعت، هماهنگی‌های خوبی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی از جمله اداره کل استاندارد، اتاق بازرگانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین واحدهای صنعتی وجود دارد که متاسفانه در بخش کشاورزی و منابع طبیعی این هماهنگی چندان به چشم نمی‌خورد.

عبدالحمید دربانیان اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در بخش کشاورزی و کم و بیش در بخش صنعت وجود دارد، این است که به مقوله‌های کارشناسی علمی و حقوقی توجه نمی‌شود.

نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان افزود: از دیگر مشکلات اصلی این بخش، می‌توان به عدم شناخت بازار اشاره کرد.

دربانیان افزود: بسیج مهندسین با ورود به این بخش می‏تواند هماهنگی‌های لازم را بین واحدهای مختلف ایجاد کرده و در جهت رفع مشکلات موجود گام بردارد.

انتهای پیام/22493/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول