اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

سند آمایش سرزمینی فارس رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: سند آمایش سرزمینی فارس تصویب شده و به زودی رونمایی می‌شود.

سند آمایش سرزمینی فارس رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق‌عابدین دوشنبه‌شب در جلسه دیدار مردمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فارس دومین استانی بود که سند آمایش آن در مهلت تعیین شده به اتمام رسید اما یک یا دو موضوع سند ابهام داشت که در حال رفع است.

وی افزود: سند آمایش سرزمینی فارس در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایی شد.

نماینده دولت در استان فارس در همین زمینه بیان کرد: در بحث توسعه معادن این استان با جدیت در حال کار هستیم، مشاور ویژه معدن را انتخاب کرده‌ایم و در همین زمینه معدن بسیار خوبی نیز در لامرد شناسایی شده است.

استاندار فارس ادامه داد: در بحث آمایش معادن نیز در جلسه با معاون رئیس جمهور مقرر شد پنج تا 10 میلیارد تومان توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آمایش بخش معدن این استان اختصاص داده شود.

صادق‌عابدین ابراز داشت: احداث کارخانجات منیزیم نیز در مرحله رایزنی بوده و جلساتی با بنیاد تعاون ناجا برای احداث کارخانه برگزار شده است.

وی همچنین در مورد توسعه بخش کشاورزی این استان با توجه به کمبود منابع آبی، خشکسالی‌های دوره‌ای و درصد اشتغال پایین، سرمایه‌گذاری در کشاورزی به نسبت بخش خدمات و صنعت اظهار داشت: در فارس باید هر سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری و خدمات به موازات یکدیگر توسعه پیدا کند و با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و تدابیر دیگر می‌توان بر مشکلات بخش کشاورزی فائق آمد.

مقام ارشد اجرایی استان فارس تصریح کرد: در حال حاضر در سیلوهای ویژه در هفت طبقه در خاک‌های هیدروپونیک کشاورزی شده و 97 درصد آب صرفه‌جویی می‌شود.

صادق‌عابدین در همین زمینه خاطرنشان کرد: برای افزایش زمان نگهداشت میوه‌جات و محصولات باغی نیز احداث مرکز پرتودهی در این استان را در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی پرتودهی گاما به این دلیل است که در آینده نزدیک هیچ محصولی بدون گواهی این اشعه قابل صادر شدن نیست.

استاندار فارس در مورد دیدار مردمی خود نیز گفت: درصد مراجعه‌کنندگانی که در دیدارهای مردمی قبل برای دریافت وجوه بی‌حساب و کتاب مراجعه می‌کردند، کاهش یافته است.

به گفته وی، مردم متوجه شده‌اند که امکان پرداخت کمک مادی برای استانداری وجود ندارد و بیشتر در مورد مسائل اداری و موانع برنامه‌های معیشتی و اشتغال خود مراجعه می‌کنند.

وی اظهار داشت: در مواردی نیز افراد پیش از آن که به ادارات مسئول مشکل خود مراجعه کنند به طور مستقیم به سراغ ما می‌آیند که صحیح نیست و بنده تمایل دارم مشکلات حل نشده پس از مراجعه به ادارات ذی‌ربط را ریشه‌یابی کنم.

صادق‌عابدین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در ایام محرم نیز طرح توسعه حرم احمدبن موسی (ع) متوقف نشده و راه‌های دیگر جایگزین برای هیئت‌ها در نظر گرفته می‌شود و مردم نیز باید کمک کنند تا این پروژه در حداقل مدت زمان به اتمام برسد.

به گزارش فارس، استاندار فارس در این دیدار از مدیران دستگاههای اجرایی این استان خواست با فروش ساختمان‌های مازاد خود بخشی از هزینه‌های مورد نیاز را تأمین کنند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول