اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل:

طرح آمایش سرزمینی اردبیل به زودی تصویب می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل گفت: به زودی طرح آمایش سرزمینی استان اردبیل که در کار گروه‌های تخصصی مصوب شده در جلسه شورای برنامه‌ریزی به تصویب نهایی می‌رسد.

طرح آمایش سرزمینی اردبیل به زودی تصویب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی صبح امروز در جلسه کار گروه تخصصی آمایش سرزمینی، محیط زیست و توسعه پایدار استان اردبیل اظهار داشت: طرح آمایش سرزمینی بعد از دو سال توقف اجرا و تصویب در یک هزار صفحه و 24 مجلد شامل مطالعات جمعیتی، توسعه بخش‌های فرهنگی، کشاورزی، صنعتی، گردشگری و... تهیه شده و بیش از پنج سال برای تدوین و تهیه آن وقت گذاشته شده است.

وی گفت: در طرح آمایش تمام توانمندی‌های استان اردبیل مد نظر بوده و شایسته است برای کاربردی کردن آن گزارش‌های موضوعی در حوزه‌های مختلف تالیف شده و شکل اجرایی به خود بگیرد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل بیان داشت: در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل این طرح به تصویب می‌رسد و قرار است دستگاه های متولی گزارش‌های کاربردی خود را در این زمینه تهیه و تدارک ببینند.

وی افزود: بعد از تصویب نهایی مجموعه‌های مختلف باید این طرح را تبدیل به گزارش موضوعی کنند و این بر مبنای برنامه‌ریزی و حرکت دستگاه‌ها در 20 سال آینده مد نظر باشد.

مدیران و کارشناسان آموزش 24 ساعته آمایش می‌بینند

این مسئول در ادامه ابراز داشت: برای اینکه این طرح به یک مطالبه عمومی و حرکت راهبردی مدیران اجرایی تبدیل شود تمام مدیران و کارشناسان در دوره‌های آموزشی 24 ساعته طرح آمایش شرکت می‌کنند تا ما بتوانیم برنامه‌محور حرکت داشته باشیم.

سرعین سرمایه ملی است که توسعه آن نگاه ملی می‌طلبد

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل در ادامه سخنان خود به اهمیت تهیه و تدوین برنامه توسعه سرعین بر اساس مصوبه دولت با عنوان منطقه نمونه گردشگری اشاره کرد و گفت: یکی از راهبردهای اساسی برای توسعه استان و شهرستان‌ها شناخت و آگاهی از سرمایه‌های اساسی است که اگر این شناخت حاصل شود گام بزرگی در مسیر توسعه استان اردبیل برداشته می‌شود.

عاملی از سرعین به عنوان سرمایه ملی یاد کرد و افزود: نمی‌توان با نگاه استانی سرعین را توسعه ملی و بین‌المللی بخشید بلکه شایسته است در برنامه‌ریزی‌های خود به گونه‌ای حرکت کنیم تا در سطح کشور شرایطی فراهم شود تا سرعین با نگاه ملی نگریسته شده و برای آن بودجه ملی در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل در پایان اظهار داشت: در تدوین برنامه توسعه جامع سرعین طرح 14 کیلومتر اردبیل به سرعین که چند سال پیش طراحی ویژه شد باید مد نظر باشد چرا که در این طرح با عنوان «سرعین جدید» کاربری‌های ویژه در این مسیر تعریف شده بود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول