اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

مدیریت طعمه دنیاطلبی نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: به فرموده امیرالمومنین (ع)، ریاست امانتی برای انجام خدمت بی‌منت به مردم است و طعمه‌ای نیست تا کسی با انگیزه دنیاطلبی به دنبالش باشد.

مدیریت طعمه دنیاطلبی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی ظهر امروز در جمع کارگزاران شهرستان ابرکوه اظهار داشت: وجه تمایز مدیران در نظام اسلامی با سایر حکومت‌ها، انگیزه دینی و صبغه مذهبی کار مدیران است.
وی افزود: رئیس اداره به عنوان مدیر مجموعه باید مدبر امر خود و همکاران باشد و فرصت‌ها را در انجام خدمت مغتنم بشمارد.
حسینی یادآور شد: اگر رئیس یا کارمند اداره‌ای در ساعت موظفی کار از انجام خدمت طفره رود و وقت خود را به صرف غذا، چای و تلفن‌های شخصی بگذراند و وقت مفید او برای کار کمتر از وقت مصروفش در اداره باشد، حقوق و مزایای او نامشروع و حرام است.
وی بر ضرورت داشتن اخلاص در گشودن گره از کار مردم تاکید کرد و افزود: آنچه که هویت زندگی مردم و مسئولان را شکل می‌دهد، ایده و هدف بزرگ ماوراء طبیعی است.
حسینی یادآور شد: ناگزیر به همان میزان که هدف ارزشی و بزرگ باشد، به همان میزان نیز کار و تلاش در خدمت به خلق خدا او را خسته نمی‌کند و مشتاقانه می‌کوشد.
وی تأکید کرد: اما اگر هدف محصور به امور مادی و دنیایی شد، ارزش و شخصیت او هم ارزش دنیایی و ناچیز پیدا می‌کند بر همین اساس مدیران ما در نظام اسلامی باید با ایده آسمانی اعتباری جاودانه را نزد خدا و خلق به دست آورند.
حسینی افزود: در نظام اسلامی هر وزیر یا مدیرکل یا جز یا مسئولی در بدنه دولت با انگیزه مادی و دنیایی وارد شود، دوام نمی‌آورد و سرانجام با فضاحت و اختلاس و رسوایی روبرو خواهد شد.
امام جمعه ابرکوه بر لزوم هدفمند بودن تلاش مدیران و مسئولان در راستای تحقق بخشیدن به آرمان بلند نظام و انقلاب و وصایای امام و شهیدان و فرامین مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: در بخش‌های مختلف مدیریت اجرایی در کشور، رابطه نباید حرفی برای گفتن داشته باشد بلکه باید قانون و ضابطه و توسعه عدالت حرف اول و آخر را بزند و این تنها رمز موفقیت مدیران است.
وی یادآور شد: بدانیم که اگر غیر از این باشد از جریان سیر خروشان انقلاب عقب مانده یا زاویه گرفته‌ایم که سرانجامش در دنیا و آخرت ناموفق خواهد بود.
این جلسه در خانه تاریخی آقازاده، از آثار باستانی ارزشمند کشور برگزار شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول