اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

برخی با جعل سند ساخت مدرسه حوزه علمیه همدان را متوقف کردند

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان گفت: با زحمت زیاد و هزینه‌های مختلف مدرسه جدید حوزه علمیه در حال ساخت بود که چند نفر با جعل سند و اخذ حکم قضایی پروژه را متوقف کردند و این خیانت به مردم است.

برخی با جعل سند ساخت مدرسه حوزه علمیه همدان را متوقف کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان درباره استفاده صحیح از نعمت‌های الهی اظهار داشت: اگر از نعمت‌های خدا درست استفاده نشود برای ما آسیب‌های زیادی را به بار می‌آورد.

وی افزود: نعمت‌‌های خدا بی‌شمار است و به اندازه نعمات الهی استفاده مناسب و بهینه وجود دارد و اگر از این مواهب درست استفاده نشود حسرت و پشیمانی را در پی خواهد داشت.

خطیب جمعه همدان ادامه داد: امروزه ما از نعمت‌های باطنی خدا که امامان معصوم هستند خوب استفاده نمی‌کنیم و این موضوع خسارت‌های سنگینی را برای جامعه ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از منافع اسلام در کنگره عظیم حج است که امروزه آل سعود به مترسک رژیم صهیونیستی و امریکا تبدیل شده و اجازه نمی‌دهد مسلمانان مشکلات اقتصادی، سیاسی، اخلاقی و امنیتی خود را بیان کنند و این خود یک خسارت بزرگ است.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه بزرگترین نعمات سلامتی است، تأکید کرد: مردم قدر نعمت دیدن و شنیدن را نمی‌دانند و باید مراقب سلامتی بود.

وی ادامه داد: در روز قیامت دو قشر از جامعه به بهشت نمی‌روند و آن دو عالمان بی‌عمل و ثروت‌اندوزانی هستند که حق خدا و مردم را نداده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان در خطبه دوم سخنان خود با اشاره به اینکه سوم دی ماه روز ثبت احوال نامگذاری شده، اظهار داشت: اگر ثبت احوال نباشد و با دقت و رعایت حقوق مردم فعالیت نکند برخی از افراد سودجو با جعل اسناد حقوق مردم را پایمال می‌کنند.

وی سپس با اشاره به ساخت مدرسه جدید حوزه علمیه همدان گفت: با زحمت زیاد و هزینه‌های مختلف مدرسه در حال ساخت بود که چند نفر با جعل سند و اخذ حکم قضایی پروژه را متوقف کردند و این خیانت به مردم است.

محمدی در ادامه به تولد حضرت عیسی(ع) اشاره و تاکید کرد: مسلمانان بیشتر از خود مسیحیان به مسیح احترام می‌گذارند؛ دشمنان با ساخت فیلم موهن به پیامبر اسلام توهین کردند و این درحالی است که ما چنین اقدامی نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: در دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی را پیش رو داریم که امیدواریم روزی جشن پایان بی‌سوادی را در کشور برگزار کنیم.

امام جمعه همدان افزود: آیت‌‌الله سعیدی هم در دی ماه توسط رژیم شاهنشاهی به شهادت رسید و خون این شهدا انقلاب را پیروز کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد با مشارکت پنج نهاد و دستگاه که شامل دفتر نماینده ولی فقیه در استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه در همه استان‌ها برای ساماندهی امور مساجد تشکیل شده است.

محمدی افزود: مساجد در برخی از موارد مثل هیئت امنا، پایگاه بسیج و امام جماعت با هم اختلاف دارند که از این به بعد همه مشکلات را این مرکز رفع می‌کند.

وی در پایان گفت: همه مساجد در مرکز رسیدگی به امور مساجد دارای شناسنامه هستند و براساس آن مشکلات آنها شناسایی و رفع می‌شود و هیئت امنا و امام جماعت مساجد باید با این مرکز برای پیشبرد بهتر برنامه‌ها هماهنگ شوند.

انتهای پیام/2499/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول