اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

عزت و سربلندی ایران در دنیا به دلیل اتصال ملت به ولایت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: اگر امروز کشور ایران در دنیا دارای عزت و سربلندی است به دلیل اتصال ملت به ولایت است.

عزت و سربلندی ایران در دنیا به دلیل اتصال ملت به ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد اظهار داشت: امروز اغلب کشورهای مسلمان گرفتار سلاطینی شده‌اند که به مسلمان‌کشی روی آورده‌اند و در میان این کشورها تنها ایران است که با نام اسلام با عزت و سربلندی در جهان یاد می‌شود.

وی افزود: این عزت و سربلندی که اکنون ایران در دنیا دارد، به خاطر اتصال و ارتباط ما با اهل بیت (ع) و اتصال به ولایت در دوران غیبت امام زمان (عج) است.

ناصری عنوان کرد: اما کشورها و جوانانی نظیر جوانان مصری، چون رهبری ندارند که متصل به خدا باشد و مسیر را به آنان نشان دهد، درگیر است.

وی بیان کرد: سوریه نیز مقداری ایستادگی کرده و از راهنمایی‌های ایران استفاده کرده اما می‌بینید که چه به روز آنها می‌آورند زیرا نمی‌خواهند این ایستادگی و مقاومت ملت سوریه به نتیجه برسد.

ناصری با اشاره سخنان امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: امام راحل می‌فرمودند که من مرجع صلاحیت‌داری در کشور نمی‌بینم که مورد خطابش قرار دهم لذا با مردم صحبت می‌کنم و می‌فرمود که خدایا من سینه‌ام را برای توپ‌ها و مسلسل‌ها آماده کرده‌ام.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: سخنان امام خمینی (ره) به ملت‌های مسلمان، پیام ایستادگی و مقاومت داشت و همین ایستادگی‌ها بود که برای ملت ایران نتیجه داد و ایران اکنون در جهان به ملتی باعزت شناخته می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد با سعادت امام موسی کاظم (ع) عنوان کرد: دوران زندگانی ایشان دوران پرتلاطمی بود، ایشان 20 سال همراه امام صادق (ع) بود و 35 سال بعد از پدرشان ادامه حیات دادند و با چهار نفر از خلفای جور مواجه شدند.

ناصری یادآور شد: این امام همام در دوران کودکی با حسن سفاح، 10 سال دوران منصور، یک سال دوران هادی عباسی و 14 سال در دوران هادی عباسی زندگی کردند.

وی ادامه داد: زمانی که پدر ایشان در قید حیات بود، امام کاظم توانست گروه‌هایی را در ترویج علم و برنامه‌ریزی‌ها و ترویج و تقسیم به تخصص‌های مختلف تشکیل دهد.

خطیب جمعه یزد افزود: اما بعد از 20 سال با خلفای عباسی هم عصر شد و به ناچار در خفا و پنهانی با شیعیان دیدار و آنها را راهنمایی می‌کرد.

وی تصریح کرد: هارون عباسی حکومتی قوی داشت اما وظیفه امام موسی کاظم (ع) ، ترویج دین خدا و جلوگیری از انحرافات بود و امام لحظه‌ای از رسالت خود در این زمینه غافل نشد و به همین دلیل نیز هست سال در زندان‌های مختلف زندانی بود و در نهایت نیز ایشان را به سیاه‌چال و به دست بدترین جلادها سپردند.

ناصری خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم (ع) یکی از نمونه‌های کامل مبارزه با فساد و گمراهی مردم و مسلمین بود و آنقدر در حفظ دین و مکتب امام صادق (ع) و امام باقر (ع) تلاش و مقاومت کرد که در نهایت در این راه به شهادت رسید.

امام جمعه یزد در خطبه‌ اول نمازجمعه این هفته مرکز استان یزد نیز به بحث بندگی خدا و حب اهل بیت (ع) پرداخت.

انتهای پیام/2464/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول