اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‏استاندار تهران خبر داد

اجرای 70 درصد طرح‏ هادی روستایی در استان تهران

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‏ریزی استاندار تهران با اشاره به پیشگام بودن استان تهران در اجرای طرح هادی روستایی، از اجرای 70 درصدی این طرح‏ در استان خبر داد.

اجرای 70 درصد طرح‏ هادی روستایی در استان تهران

نعمت‏الله ترکی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: طرح هادی روستایی با هدف بهسازی، ارتقای سطح بهداشت، مدیریت بر ساخت و سازها، تسهیل در تردد عمومی و ایجاد بسترهای زیربنایی توسعه در راستای ارائه خدمات رفاهی از طریق دستگاه‏های خدماتی به سکنه این مناطق اجرا می‏شود.

وی ادامه داد: از اهداف مورد پیگیری در اجرای این طرح می‏توان به ایجاد زمینه‏های مناسب در راستای عمران مناطق روستایی، توزیع عادلانه امکانات، هدایت توسعه فیزیکی و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن اهالی در قالب ساخت طرح‏هایی مانند احداث و اصلاح شبکه معابر، میادین، پیاده‏روها، فضای سبز، پوشش انهار، کانال‏های آب داخلی روستا، دیواره‏سازی، تکمیل سیل‏بند، آماده‏سازی اراضی پیش‏‌بینی‏‌ شده برای گسترش آینده روستا، پل‏های داخلی و تکمیل شبکه دفع فاضلاب اشاره کرد.

ترکی با بیان اینکه تهران، استان پیشگام در اجرای طرح هادی روستایی است، اضافه کرد: استان تهران دارای چنان ظرفیتی در اجرای طرح‏های هادی روستایی است که می‏توانیم ادعا کنیم در حال حاضر سه سال جلوتر از برنامه‏های از قبل تعیین‏‌ شده هستیم.

معاون برنامه‏ریزی استاندار تهران افزود: جمهوری اسلامی ایران در قالب برنامه‏های توسعه‏ای از جمله استقرار جمعیت، جلوگیری از مهاجرت، بازسازی و نوسازی بافت‏های فرسوده روستایی برای اسکان بیشتر روستائیان، تأمین و تجهیز امکانات و ایجاد زیرساخت‏های بهداشتی و درمانی برای تحقق خدمات‏رسانی در این مناطق توفیقات بسیاری داشته است.

ترکی تصریح کرد: استان تهران در اجرای طرح هادی روستایی 40 درصد پیش‏تر از سایر استان‏های کشور است.

وی از وجود 817 روستا و اجرایی شدن 70 درصد طرح‏های هادی روستایی در استان تهران خبر داد.

ترکی تصریح کرد: خوشبختانه در سایه پیگیری مسئولان امر 100 درصد طرح‏های هادی روستایی استان تهران تهیه شده است.

وی ادامه داد: بیشتر روستاهای بازدید‏ شده به لحاظ عمران، آبادانی و مسائل زیرساختی پیشرفت خوبی داشتند و با این روشی که مسئولان امر در پیش گرفته‏اند، 30 درصد دیگر نیز در نیمه نخست سال 92 اجرایی می‏شود.

انتهای پیام/670092/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول