اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گمرک ایران عنوان کرد

ارائه بسته‌های حمایتی برای کاهش تشریفات گمرکی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه ریزی و امور بین‌الملل گمرک گفت: گمرک ایران ارائه بسته‌های حمایتی از تولید و کاهش تشریفات را در اولویت برنامه‌ها قرار داده است.

ارائه بسته‌های حمایتی برای کاهش تشریفات گمرکی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهزاد شیری ظهر امروز در نخستین همایش ملی بندر خشک که در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برگزار شد ضمن مقایسه تجارت ایران در دهه‌های مختلف اظهار کرد: حجم تجارت ایران در دهه 70 از 24 میلیون تن به 115 میلیون تن در اوایل دهه 90 رسیده است.

وی با تاکید بر استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های داخلی برای توسعه تجارت داخلی و خارجی افزود: شاخصه‌های زیادی در زمینه تجارت بین‌المللی وجود دارد و بر همین اساس نمی‌توان جایگاه برازنده‌ای را برای ایران در نظر گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک با بیان اینکه در حال حاضر ایران رتبه 138 جهانی را در زمینه تجارت بین‌المللی در اختیار دارد گفت: بر اساس شاخص‌های بین‌المللی 32 روز برای انتقال کالا در نظر گرفته می‌شود که دو روز آن مربوط به تشریفات گمرکی است.

وی ادامه داد: بنادر خشک امکانات فراوانی را برای توسعه تجارت بین‌المللی فراهم می‌کنند و این تجربه در اقتصادهای مختلفی آزمایش شده و جوابگو بوده است.

شیری با اشاره به قوانین گمرکی ایران بیان داشت: مقرر شده که 30 درصد گمرکاتی که فعالیت کمتری دارند حذف شوند و سایر گمرکات با تجهیز شدن به امکانات جدید قابلیت حمایت از تجارت بین‌المللی ایران را بیابند.

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک با تاکید بر روان‌سازی تجارت بین‌المللی تصریح کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران ارائه بسته‌های حمایتی از تولید و کاهش تشریفات را در اولویت برنامه‌ها قرار داده است که یکی از آن‌ها می‌تواند شیوه‌های حمل و نقل ترکیبی باشد.

وی گفت: هر نوع ابتکاری که در تسهیل تجارت کارساز باشد مورد حمایت قانونی قرار می‌گیرد زیرا بر اساس قوانین جدید که سال گذشته به تصویب رسید استفاده از ابتکار عمل در دستور کار گمرک قرار گرفته است.

انتهای پیام/78004/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول