اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌‌نور بویین‌زهرا:

پژوهش در دانشگاه ضروری است / تولید علم وظیفه کنونی دانشجویان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه مرکزی پیام‌‌نور شهرستان بویین‌زهرا، تولید علم را از وظایف کنونی دانشجویان برشمرد و بر ضرورت پژوهش دانشجویی تأکید کرد.

پژوهش در دانشگاه ضروری است / تولید علم وظیفه کنونی دانشجویان است

عبدالله گنجی امروز به مناسبت هفته پژوهش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا اظهار داشت: پژوهش یکی از اصلی‌ترین نیاز‌ها و ضرورت‌ها برای دستیابی به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه در بخش‌های گوناگون است.

وی عنوان کرد: در صورتی که فعالان علمی خنثی و بی‌تحرک شده و هیچ پژوهشی در هیچ بخشی صورت نگیرد، قطعاً دانش بشری دچار سکون شده و متوقف می‌شود.

رئیس دانشگاه مرکزی پیام‌‌نور شهرستان بویین‌زهرا افزود: نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه چنان پایدار، برجسته و همچنین انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرکه جامعه در همه حوزه‌ها برای اقتدار‌آفرینی و عزت‌مداری عنوان کرد و به حساب آورد.

وی تصریح کرد: هفته پژوهش فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها برای قدرت‌نمایی و تجلی اراده جوانان و نخبگان است.

گنجی با اشاره به لزوم جهاد علمی برای تحقق آرمان‌ها و اهداف متعالی انقلاب اسلامی در عرصه پژوهش افزود: این هفته فرصتی ارزشمند، مناسب و بسیار درخشان برای معرفی توانمندی‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و تجلیل از نخبگان بوده که لازم است توجه مسئولان در این هفته به مسئله دانشجو و دانشگاه افزایش یافته و کیفی‌تر شود.

‌وی تصریح کرد: با اشاره به بیانات، سخنان و رهنمود‌های حکیمانه ‌رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که فرموده‌اند: باید اهل‌ علم در محیط دانشگاه به تولید علم با نگاه مبتکرانه و سازنده بپردازند، وظیفه قشر‌های مختلف دانشجو و استاد تلاش برای ارتقای جایگاه علمی و صنعتی کشور در عرصه‌های علمی است.

رئیس دانشگاه مرکزی پیام‌نور شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به وضعیت رضایت‌بخش پژوهشی و علمی در دانشگاه پیام‌‌نور این شهرستان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 50 عنوان مقاله از اساتید این دانشگاه در نشریات علمی و پژوهشی در داخل و برخی از کشور‌های خارجی چاپ و به رشته تحریر در آمده است که این مهم نشانه عزم جدی این واحد دانشگاهی در راستای رویش و تولید علم است.

انتهای پیام/77005/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول