اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فضاسازی فرمانده نیروی هوایی اسرائیل درباره تسلیحات شیمیایی سوریه

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در ادامه سناریوسازی‌های این رژیم علیه سوریه مدعی شد اسرائیل می‌داند چگونه با تسلیحات کشتار جمعی سوریه مقابله کند.‌

فضاسازی فرمانده نیروی هوایی اسرائیل درباره تسلیحات شیمیایی سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، ژنرال «عمیر اشل» با طرح این ادعا که احتمال دارد تسلیحات شیمیایی سوریه به دست حزب‌الله لبنان برسد، گفت: ما ظرفیت آن را داریم که با این تهدید مقابله کنیم.

در این گزارش آمده، وزارت جنگ اسرائیل از نزدیک تاسیسات تسلیحات شیمیایی سوریه را زیر نظر دارد و در صورتی که این تسلیحات به دست حزب‌الله برسد،‌ احتمال حمله به این تاسیسات را منتفی نمی‌داند.

با توجه به همین موضوع بود که فرمانده نیروی هوایی اسرائیل گفت: ما آماده مقابله با هر سناریو یا تهدیدی از جمله تهدید تسلیحات غیرمتعارف هستیم. ما در حال آماده کردن ظرفیت‌های مربوطه هستیم بنابراین اگر سوریه تصمیم به استفاده از این تسلیحات بگیرد، می‌دانیم چگونه با آن مقابله کنیم.

عمیر اشل ادامه داد: سوریه بسیار به اسرائیل نزدیک است و در حیاط خلوت ما قرار دارد. در سوریه، تسلیحاتی از هر نوع وجود دارد از جمله تسلیحات غیرمتعارف. نخستین سئوال این است که یک روز پس از سقوط اسد، چه اتفاقی رخ می‌دهد. بنابراین، لازم است پاسخی برای این مسئله آماده کنیم که در آن نیروی هوایی نقش کلیدی ایفا می‌کند.  

یدیعوت آحارونوت نوشت: نیروی هوایی اسرائیل تخمین زده حزب‌الله به ارسال هواپیماهای بدون سرنشین به سرزمین‌های اشغالی ادامه خواهد داد.

عمیر اشل در جواب به این سئوال که آیا اسرائیل در انفجارهای مرزی لبنان نقش داشته، با طفره رفتن از پاسخ به این پرسش، گفت: کسانی که چنین انبارهایی دارند و کنار آنها می‌خوابند باید بدانند که این مکان‌ها، مکان‌های امنی نیستند.

وی سپس در ادامه ادعاهای خود گفت: انبارهای سلاح حزب‌الله باید منحل شوند و این تهدید باید برطرف شود چراکه متاسفانه جامعه‌ بین‌المللی قطعنامه سازمان ملل درباره منع حزب‌الله از ذخیره تسلیحات را به اجرا در نیاورده است.

وی درباره مسئله هسته‌ای ایران نیز گفت: نیروی هوایی آماده است و همه گزینه‌ها بر روی میز قرار دارند.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول