اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادامه جوسازی اسرائیل علیه سوریه و حزب‌الله

خبرگزاری فارس: در ادامه زمینه‌چینی‌ها برای اقدام نظامی علیه سوریه، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن مدعی شد، انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه به حزب‌الله خط قرمز اسرائیل است و بازی در منطقه را تغییر می‌دهد.

ادامه جوسازی اسرائیل علیه سوریه و حزب‌الله

به گزارش خبرگزاری فارس، «مایکل اورن» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» مدعی شد، اگر تسلیحات شیمیایی به دست حزب‌الله لبنان برسد، اسرائیل آن را «خط قرمز» و «تغییردهنده بازی» در منطقه قلمداد خواهد کرد.

مقامات غربی مدعی هستند، سوریه قصد دارد برای سرکوب معارضان سوری از تسلیحات شیمیایی استفاده کند. برخی نیز مدعی شدند احتمال دارد این تسلیحات در اختیار حزب‌الله قرار گیرد. با توجه به همین ادعا بود که اورن گفت: ما اوضاع را به دقت تحت نظر داریم. در واقع، ماه‌هاست این کار را انجام می‌دهیم و این مسئله جدیدی نیست. سوریه دارای برنامه تسلیحات شیمیایی متنوعی است که اگر به عنوان مثال در اختیار حزب‌الله قرار بگیرد، از نظر ما بازی در منطقه تغییر می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ارتش سوریه بمب‌های خود را با تسلیحات غیرمتعارف تجهیز کرده است، اظهار داشت: نمی‌توانم این خبر را تایید کنم. البته اسرائیل خط قرمز بسیار شفافی درباره این تسلیحات شیمیایی و انتقال آنها دارد. می‌توانید تصور کنید که اگر حزب‌الله به این تسلیحات شیمیایی دست یابد می‌تواند هزاران نفر را به قتل برساند!

مایکل اورن با اشاره به اینکه این موضوع خط قرمز آمریکا نیز است، ادامه داد:‌ اسرائیل از خط قرمز اوباما حمایت می‌کند و نخست وزیر نتانیاهو نیز علنا اعلام کرده از خطوط قرمز باراک اوباما درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه حمایت می‌کند.

سفیر اسرائیل در واشنگتن در ادامه ادعاهای خود افزود: بشار اسد 70 هزار راکت در اختیار حزب‌الله و ده‌ها هزار موشک در اختیار تروریست‌های سایر کشورها قرار داده است. او تلاش کرده، تاسیسات هسته‌ای مخفی نیز ایجاد کند. با توجه به این موضوعات بشار اسد باید از قدرت کنار برود. او متحد ایران و حزب‌الله است.

ابراز نگرانی کشورهای غربی درباره احتمال استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی بیشتر با هدف توجیه دخالت نظامی آنها در این کشور صورت می‌گیرد. پافشاری آنها بر این موضوع زمانی افزایش یافت که اطمینان حاصل کردند به خاطر مخالفت روسیه و چین نمی‌توانند با تایید سازمان ملل علیه دولت بشار اسد اقدام کنند.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول