اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نشریه آتلانتیک خبر داد

اسرائیل به دنبال تایید اردن برای حمله به تسلیحات شیمیایی سوریه

یک نشریه آمریکایی از اقدام اسرائیل در اعزام نماینده به اردن برای دریافت اجازه به منظور حمله به مکان‌های نگهداری تسلیحات شیمیایی سوریه خبر داد.

اسرائیل به دنبال تایید اردن برای حمله به تسلیحات شیمیایی سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، «جفری گلدبرگ» در مطلبی در نشریه «آتلانتیک» خبر داد؛ اسرائیل طی دو ماه گذشته برای حمله به مکان نگهداری تسلیحات شیمیایی سوریه، دو بار خواستار چراغ سبز اردن  در این زمینه شده است.

به نوشته گلدبرگ، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تاکنون دو بار نمایندگان خود از سازمان جاسوسی موساد را به امان پایتخت اردن اعزام کرده تا مسئله حمله به تاسیسات نگهداری تسلیحات شیمیایی سوریه را با اردنی‌ها هماهنگ و اجازه آنها برای عملیات را دریافت کند.

طبق این گزارش، اردنی‌ها به این درخواست پاسخ منفی داده و از پذیرش این موضوع سر باز زده‌اند. طبق گفته مقامات آمریکایی، اردنی‌ها به اسرائیل اعلام کرده‌اند، زمان برای انجام چنین اقدامی مناسب نیست.

گلدبرگ نوشت: اسرائیل می‌تواند این عملیات را بدون تایید اردن انجام دهد،‌ اما تل‌آویو نگران واکنشی‌ است که این اقدام به همراه خواهد داشت.

این روزنامه‌نگار آمریکایی در بخش دیگری از گزارش خود آورده: منابع جاسوسی به من گفتند پهپادهای اسرائیلی بر فراز مرز اردن و سوریه در حال گشت‌زنی هستند و در عین حال، پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی تاسیسات مظنون به نگهداری تسلیحات شیمیایی سوریه را تحت نظر دارند. در این باره از سفارت اسرائیل در واشنگتن سئوال کردم اما پاسخی دریافت نکردم.

طبق این گزارش، وزیر خارجه اردن نیز از اظهارنظر در این باره خودداری کرد و صرفا گفت کشورش اوضاع را به دقت تحت نظر دارد و امان با سایر کشورهای منطقه در حال گفت‌و‌گوست. ناصر جوده در کنفرانس خبری در این باره اظهار داشت: ما باید آماده هر گونه شرایطی باشیم. سوریه اکنون کنترل این تسلیحات را در اختیار دارد و می‌داند استفاده از آنها بازی را تغییر خواهد داد.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول