اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

معاون نتانیاهو:

اسرائیل تسلیحات شیمیایی سوریه را تهدید قریب الوقوعی نمی‌داند

خبرگزاری فارس: در بحبوحه جوسازی های غرب درباره تسلیحات شیمیایی سوریه، معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که هیچ نشانه ای مبنی بر احتمال به کارگیری تسلیحات شیمیایی سوریه توسط نظام دمشق وجود ندارد.

اسرائیل تسلیحات شیمیایی سوریه را تهدید قریب الوقوعی نمی‌داند

به گزارش فارس، درحالیکه قدرت های غربی مدعی شده اند که دمشق ممکن است از تسلیحات شیمیایی خود در ناآرامی های جنگ داخلی سوریه استفاده کند و یا حتی احتمال دارد کنترل چنین تسلیحاتی را از دست بدهد،‌ «موشه یعالون» معاون «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه امروز خود با رادیو اسرائیل اعلام کرد که هیچ خطر قریب الوقوعی از جانب تسلیحات کشتار جمعی سوریه وجود ندارد.

معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عنوان رئیس سابق نیروی هوایی اسرائیل و مسئول فعلی امور استراتژیک این رژیم، امروز یکشنبه ضمن اشاره به اینکه از دیدگاه تل آویو هیچ تهدید فوری از سوی تسلیحات شیمیایی سوریه وجود ندارد، گفت: در این زمینه، ما باید خودمان برای حفاظت از خودمان آمادگی داشته باشیم.

یعالون گفت: در این برهه زمانی ما هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه تسلیحات شیمیایی به سوی ما نشانه گرفته شده باشند، در دست نداریم.

چنین سخنانی از سوی این مقام ارشد اسرائیلی در رد تهدید تسلیحات شیمیایی سوریه در حالی گزارش می شود که برخی از مقامات صهیونیستی مدعی شده اند که احتمال به کارگیری تسلیحات کشتار جمعی سوریه علیه یهودیان نگران کننده است.

پیشتر نیز «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه آمریکا درباره احتمال توسل نظام سوریه به تسلیحات شیمیایی و یا احتمال از دست دادن نظارت بر انبار این تسلیحات ابراز نگرانی کرده است.

جوسازی های تل آویو و غرب درباره تسلیحات کشتار جمعی سوریه در حالی محور اخبار اخیر شده است که رسانه های خبری سوری به نقل از وزرات خارجه این کشور تاکید کرده اند که سوریه هیچ گاه قصدی برای استفاده از تسلیحات شیمیایی در جنگ داخلی خود ندارد و تنها در صورتی که هدف مداخله خارجی قرار بگیرد، به این تسلیحات روی می آورد.

بسیاری از منابع خبری سوری تاکید کرده اند که جوسازی غرب و ادعای نگرانی آنها از تسلیحات شیمیایی سوریه با هدف مقدمه چینی همان کشورهایی که در حال تامین تسلیحاتی و مالی مخالفان سوریه هستند جهت مداخله نظامی در این کشور خاورمیانه ای صورت می گیرند و هدف این است که تروریست های فعال سوریه از این تسلیحات علیه مردم استفاده کنند و بار دیگر فجایع انسانی خود را گردن ارتش سوریه بیندازند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول