اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خواستار شد

تشکیل بانک اطلاعاتی مودیان زکات در کردستان / تدوین برش استانی برنامه پنجم توسعه

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی مودیان زکات در این استان شد.

تشکیل بانک اطلاعاتی مودیان زکات در کردستان / تدوین برش استانی برنامه پنجم توسعه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج قنبر موسی‌نژاد صبح امروز در جمع روحانیون زکات استان که در اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی برگزار شد، اظهار کرد: بحث جمع‌آوری زکات و تلاش در راستای تقویت این مهم از اولویت‌های این نهاد مقدس است که چندین سال است به صورت ویژه دنبال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان ادامه داد: با توجه به تحریم‌های اقتصادی و مطرح شدن بحث اقتصاد مقاومتی، این نهاد برای کاهش فشار به قشر نیازمند اقدامات مؤثری انجام داده است.

موسی‌نژاد بیان کرد:‌ اکثر جامعه هدف کمیته امداد را محرومین و نیازمندان تشکیل می‌دهند و قطعا در چنین شرایطی آسیب‌پذیری بیشتری خواهند داشت که برای جلوگیری از آسیب‌پذیری آنان اقدامات اساسی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: توسعه مشارکت‌های مردمی و بهره‌گیری از این ظرفیت برای رفع مشکل نیازمندان باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با تاکید بر هزینه کرد زکات در زمینه اشتغال‌زایی نیازمندان اظهار کرد: ‌باید با استفاده از این ظرفیت زمینه توانمندسازی نیازمندان را با ایجاد اشتغال از محل هزینه‌کرد زکات فراهم سازیم.

موسی‌نژاد در ادامه از طرح مسجد محوری به عنوان اولویت دیگر کمیته امداد امام خمینی در زمینه جمع‌آوری زکات و مشارکت‌های مردمی استان نام برد و گفت:‌ طرح مسجد محوری لازمه اجرای طرح امداد محله خواهد بود که به جد دنبال می‌شود.

موسی‌نژاد افزود: طرح مسجد محوری باید به صورت پایلوت در مساجد چند روستا اجرا شود تا به صورت یک فرهنگ به کل استان تعمیم یابد.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی برش استانی برنامه پنج ساله کمیته امداد را تدوین و به‌ زودی چاپ می‌کند.

موسی‌نژاد مودیان زکات، حامیان ایتام و در مجموع مشترکین ثابت و مستمر این نهاد را در حال حاضر 70 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این میزان باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به 350 هزار نفر برسد.

به گفته وی، برای تحقق این موضوع باید هر ساله 50 تا 60 هزار مشترک مستمر به کمیته امداد امام خمینی اضافه شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در پایان خواستار مستندسازی در زمینه هزینه کرد زکات شد و گفت:‌ این مهم موجب افزایش اعتماد در مودیان زکات‌ خواهد شد.

انتهای پیام/79002/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول