اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مناطق صعب‌العبور خراسان شمالی

منابع طبیعی 972 هزار لیتر سوخت توزیع کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: این اداره کل بیش از 972 هزار لیتر سوخت در مناطق صعب‌العبور و حاشیه جنگل‌ها و مراتع توزیع کرد.

منابع طبیعی 972 هزار لیتر سوخت توزیع کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، موسی صابری اظهار کرد: به‌منظور حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و جلوگیری از بوته‌کنی و جلوگیری از قطع درختان برای تأمین سوخت، به روستاهای صعب‌العبور واقع در حاشیه جنگل‌ها و مراتع سوخت رسانی شد.   

وی افزود: این میزان سوخت با یک دستگاه تانکر بین روستاییان و عشایر مناطق سخت‌گذر توزیع شد که با این اقدام از بوته‌کنی در فصول سرد سال جلوگیری شده است.

صابری تصریح کرد: در این راستا هم‌اکنون روستاییان برای گرما و پخت و پز از بوته و چوب درختان استفاده نمی‌کنند و آنان برای این منظور از نفت و سیلندر گاز استفاده می‌کنند.

وی در بخش دیگری از رسیدگی به 603 فقره نامه مردمی به رهبری با موضوع منابع طبیعی و آبخیزداری در این اداره کل خبر داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: نامه‌های ارسالی به رهبری با موضوع رسیدگی به موضوع ملی شدن اراضی، درخواست واگذاری اراضی، درخواست احداث بنا، تقاضای صدور پروانه چرا، تقاضای استخدامی و تغییر وضعیت استخدامی بوده است.

به گزارش فارس، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

انتهای پیام/63001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول