اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت فارس از تشییع پیکر شهدای گمنام در اسدیه

درمیان نخستین مهمانان گمنامش را در آغوش گرفت

خبرگزاری فارس: مردم شیعه و سنی شهرستان درمیان در خراسان‌جنوبی که امروز برای نخستین بار پذیرای دو شهید گمنام دفاع مقدس بودند، وداع جانانه‌ای داشتند.

درمیان نخستین مهمانان گمنامش را در آغوش گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عصر امروز پیکر مطهر دو شهید گمنام با حضور مردم ولایت‌مدار و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان تشییع و به خاک سپرده شد.

امروز فضای شهر اسدیه با رجعت پیکر پاک دو حماسه‌آفرین میدان‌های نبرد، معطر به عطر کربلای حسین(ع) شد.

امروز مردم شیعه و سنی درمیان با حماسه و ایثار جانفشانی مردان بی‌‌ادعا در میدان‌های رزم، با آرمان سرخ و عاشورایی این شهیدان در ادامه راه سرخشان تجدید بیعت و میثاق کردند.

ولایت‌مداران درمیانی ثابت کردند راه این پارسایان راه حق، عارفان گمنام و راویان حدیث عشق را که هنرشان ایثار و فکرشان جهاد، معراجشان سنگر شهادت، نژادشان از قبیله محرومان، شعارشان لا‌اله‌الاالله و پرچمشان نصر من‌الله است را فراموش نخواهند کرد.

آری امروز شهرستان درمیان برای نخستین‌بار پذیرای دو شهید گمنام دفاع مقدس بود.

حدیث دوران دفاع مقدس، بیانگر مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله‌‌های سربلندی، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان اسلامی درنوردیده است و باید سعی کنیم فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی دوران دفاع مقدس، حفظ و احیا شود.

امام جمعه درمیان در مراسم تشییع شهدای گمنام گفت: شهادت بزرگترین افتخار است و این شهدای گمنام نمونه کامل ولایت‌مداری مردم ایران هستند.

حجت‌الاسلام علی سنجری با اشاره به اینکه انسان وقتی به شهادت می‌رسد، تمام گناهانش بخشیده می‌شود، تأکید کرد: باید به این بزرگواران افتخار کنیم و زندگی این عزیزان را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم.

وی در پایان اضافه کرد: شهدا نمونه کاملی هستند که هرچند وقت با آمدنشان ما را از روش و منشی که حضرت امام(ره) برای آنها ترسیم کرده است، آشنا می‌کنند.

انتهای پیام/2248/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول