اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشکده فنی مهندسی تویسرکان صورت گرفت

احیای دانشجویان مراکز عالی تویسرکان در جوار پیکر 2 شهید گمنام

خبرگزاری فارس: شب گذشته دانشجویان مراکز عالی شهرستان تویسرکان در جوار پیکر مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس احیا گرفتند.

احیای دانشجویان مراکز عالی تویسرکان در جوار پیکر 2 شهید گمنام

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، در پایان مراسم استقبال دو پیکر شهید گمنام با حضور معاون فرماندار، فرمانده سپاه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و تنی چند از مسئولان به دانشکده فنی مهندسی شهرستان تویسرکان انتقال داده شد.

پیکر مطهر دو شهید گمنام با یک نظم خاص بر دوش دانشجویان جوان دانشکده فنی مهندسی با ذکر صلوات به محوطه داخلی وارد و سپس تابوت شهدا در احاطه جمعیت با زمزمه « کجائید ای شهیدان خدایی  بلاجویان دشت کربلایی» به نمازخانه دانشکده برای اجرای مراسم احیا انتقال داده شد.

این مراسم پس از چند دقیقه با مداحی مداح و ذاکر اهل بیت (ع) آغاز شد و با سینه‌زنی و عزاداری در جوار دو پیکر شهید گمنام در تاریکی کامل در حلقه‌ای از جوانان دانشجو و با مشارکت مسئولان شهرستان ساعاتی را با شهدا خلوت کردند.

تغییر دیدگاه و نگاه من با وجود شهدای گمنام

در این مراسم هر کس به نحوی از فرصت ایجاد شده استفاده می‌کند اما آنچه در این مجلس آکنده از شور و عشق به شهید و شهادت کاملاً خودنمایی می‌کند ابراز احساسات جوانانی است که امروز در عرصه دانش‌پژوهی هستند.

چشمان پر از اشک و گریان اجازه ادای کلام و بیان سخن را نمی‌دهد پس از چند ثانیه سجاد دانشجوی رشته مهندسی صنایع با اشاره به اینکه در جوار خود شهدا آرزو می‌کنم شهدا شفیع ما در روز قیامت در پیشگاه پروردگار باشند، افزود: حضور شهدا نگاه و دیدگاه من را به خیلی‌ موارد کاملاً تغییر داد و باعث شد راه درست را بشناسم و انتخاب کنم.

وی با بیان اینکه استمرار این برنامه در همه شهرهای ایران خط مشی و دیدگاه‌های مردم را به ویژه جوانان و نوجوانان را مشخص می‌کند، اظهار داشت: شناخت شهید و شهادت و آرمان‌های شهدا برای ما جوانان دهه سومی و چهارمی حضور در این فضاها است درک و فهم مردم از هشت سال جنگ را آسانتر می‌کند و چهره استکبار و اهداف شوم او برای جوانان شفاف می‌شود.

ما امروز دربرابر شهدا شرمنده‌ایم/ آنچنان که شایسته است قدردان آنها نبودیم

در ادامه یک دانشجوی رشته مهندسی صنایع گفت: ما امروز در برابر شهدا به واسطه کارهای که انجام دادیم شرمنده هستیم، آنچنان که باید و شاید از شهدا قدردانی نکردیم و آرمان آنها را به خوبی عملی نکردیم.

وی با بیان اینکه درک شهدا و خانواده آنها نیاز به بستری دارد که روح و وجود جوان را با آنها آشنا کند، افزود: حضور پیکر شهدای گمنام در بین جوانان و محافلی که علمی درجه معنویت را زیاد می‌کند با توجه به فضا‌سازی‌های مسمومی که دشمن از طریق فناوری نوین همان ماهواره و اینترنت جامعه ما را تهدید می‌کند این حضور و تشییع شهدا در مجامع دانشگاهی آرمان‌ها و اهداف شهدا را در وجود نوجوان و جوانان تعمیق می‌بخشد و آنها را بیمه می‌کند.

این دانشجو اضافه کرد: دوست داشتم این پیکرهای شهیدان گمنام در دانشکده فنی مهندسی تدفین می‌شدند با این وجود کبوترهای عاشق دانشکده در این ساعات کوتاه حال و هوای معنوی عجیبی دارد.

سجاد جوانی از کادر انتظامات دانشکده فنی مهندسی با بیان اینکه زبان از بیان احساس و شور و شعفی که در این ‌مکان حاکم شده الکن است، افزود: شهدا پیرو امام حسین(ع) بودند که چنین در دنیا جاودان و منشأ بیداری دیگر ملل جهان شدند.

در این میان صابر دیگر جوان کادر انتظامات دانشکده فنی مهندسی که از خانواده شهداست با تأکید بر اینکه یادگاری‌های شهدا برای ما خاطره‌سازی‌ می‌کند، بیان کرد: شهدا بخشی از زندگی ما هستند وجود شهدا در جمع دانشجویی این قشر را در رسیدن به اهداف ملی در تمام عرصه‌ها یاری خواهد کرد.

صابر پیروی رهبری را عامل اصلی برای مغلوب ساختن دشمن بیان کرد و افزود: به کارگیری سخنان ولایت فقیه در پیشبرد اهداف ما را یاری خواهد کرد و این مهم رشد و توسعه همه‌جانبه کشور را به دنبال خواهد داشت.

به گفته و تفسیر صابر، شهدا را ناموس و هویت ماست که باید حفظ، صیانت و حرمت گذاشته شوند چرا که آنها همیشگی و جاودان هستند و با فدا کردن هستی خود به ما هویت بخشیدند.

با اشاره به اینکه آنچه که مشهود است حرکت استکبار با خوی سلطه‌جویی برای رسیدن به اهداف خودش است، اضافه کرد: خوب و بد از زمان برادران هابیل و قابیل بوده است پس تشخیص خوب از بد مهم است و انجام این مهم هم نیازمند بینش است و وجود شهدا در دانشگاه‌ها این مسیر را برای دانشجویان روشن و شفاف می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی شهرستان تویسرکان نیز افزود: شهدا جوان بودند در محیطی که متعلق به جوانان است دفن می‌شوند وجود شهدا باعث می‌شود دانشجو به خود واقعی‌اش بازگشت داشته باشد.

مرتضی اردلان ابراز داشت: خستگی روحی که ممکن است دانشجو را به سوی یأس سوق دهد فضای زیارتی قبور شهدا در وجود دانشجو نشاط و امید را دوچندان می‌کند.

وی عنوان داشت: حضور مطهر شهدا به خودی خود خیلی از خدعه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد پس می‌طلبد دانشجویان از فرصت ایجاد شده بهترین بهره را ببرند.

انتهای پیام/89010/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول