اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قزوین

3 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار بیمه شدند

خبرگزاری فارس: استاندار قزوین گفت: با گسترش چتر حمایتی بیمه بیش از 3 هزار نفر از 14 هزار نفر زن سرپرست خانوار استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

3 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار بیمه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد عجم در همایش ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار که امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: توجه به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بسیار حائز اهمیت است که باید به ابعاد مختلف آن توجه شود.

وی افزود: توجه به مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در توانمندسازی زنان سرپرست خانوار باید در کنار هم لحاظ شود و اگر موفق شویم تمام این ابعاد را در کنار یکدیگر محقق کنیم، قطع یقین تنگناهایی که در اداره این خانواده‌ها وجود دارد از بین خواهد رفت.

این مقام مسئول عنوان کرد: معمولاً در خانواده‌هایی که نقش مرد کم‌رنگ یا بی‌رنگ می‌شود مسئولیت اداره زندگی بر دوش زنان قرار می‌گیرد و در این رهگذر مشکلات، سختی‌ها و محدودیت‌هایی برای ادامه و اداره زندگی برای زنان سرپرست خانوار ایجاد خواهد شد.

استاندار قزوین با تأکید بر اینکه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار باید با برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد، گفت: توانمندسازی این قشر از اقشار جامعه باید با برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد زیرا تعداد این افراد در سطح کشور بالغ بر 1.5 میلیون نفر و در استان قزوین حدود 15 هزار نفر است که جمعیت قابل توجهی هستند.

عجم افزود: همچنین با برنامه‌ریزی‌های مناسبی که در سطح کشور صورت گرفته، امیدواریم طی چند برنامه تعریف شده بخش زیادی از طرح‌ها و اهداف کمیته امداد امام خمینی (ره) محقق شود.

این مقام مسئول با اشاره به زیر پوشش بیمه قرار دادن این اقشار عنوان کرد: در استان قزوین با گسترش چتر حمایتی بیمه بیش از 3 هزار نفر از 14 هزار نفر زن سرپرست خانوار استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه متأسفانه هر سال بر این جمعیت افزوده می‌شود، بیان داشت: با توجه به اینکه هر سال بر جمعیت زنان سرپرست خانوار افزوده می‌شود اما حجم خدماتی که ارائه می‌شود نسبت به جمعیتی که هر سال اضافه می‌شوند نسبتی مناسب است و به تعبیر دیگر حجم خدمات ارائه شده می‌تواند به خوبی جوابگوی نیازهای این قشر شود.

عجم اظهار داشت: البته در مباحث آموزشی در راستای کمک به کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی استان بخشی از فعالیت‌ها را دستگاه‌های دیگر می‌توانند بر عهده بگیرند.

وی افزود: این آمادگی در استان قزوین و دیگر استان‌های کشور وجود دارد که با هم‌پوشانی بتوانیم از سایر ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم استفاده کنیم تا اهدافی که مد نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) است، محقق شود.

استاندار قزوین در پایان یادآور شد: باورمان این است که مانند همه کارهایی که در سایه برنامه‌ریزی در کمیته امداد امام خمینی (ره) مثل اشتغال، مسائل فرهنگی، آموزشی و ... به درستی پیگیری شده است، این موضوع نیز می‌تواند با تدبیر و برنامه‌ریزی به سامان برسد.

انتهای پیام/77001/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول