اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری‌های فارس:

روند رو به رشد سازمان همیاری‌ها ادامه می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان فارس گفت: روند رو به رشد سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان فارس همچنان ادامه می‌یابد.

روند رو به رشد سازمان همیاری‌ها ادامه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی منصوری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پایان سال مالی گذشته رشد شاخص‌های سازمان همیاری‌های فارس 263 درصد بوده است.

وی ابراز داشت: قول می‌دهم در پایان سال مالی امسال شاخص‌های سازمان همیاری‌های فارس رشدی دوبرابری داشته باشد.

مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری‌های فارس در ادامه از بهره‌برداری معدن دلومیت جنوب فارس واقع در شهرستان لامرد سخن گفت و افزود: به‌ زودی معدن دلومیت جنوب فارس در شهرستان لامرد با حجمی بالغ بر 2.8 میلیون تن ذخیره معدنی، توسط سازمان همیاری‌های شهرداری‌های فارس به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این معدن دلومیت در جنوب فارس، ظرفیتی بزرگ برای فارس و کشور به ‌لحاظ سرمایه‌گذاری و ارز‌آوری محسوب می‌شود، اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری از این معدن بین 50 تا 150 میلیارد تومان است.

منصوری تصریح کرد: بیش از 10 کارخانه ترابری امکان فعالیت در کنار این معدن را دارند.

وی گفت: ماده معدنی دولومیت یا همان منیزیم، تامین کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع مادر و بزرگ محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان فارس با بیان اینکه امروز تمام صنایع فلزی به سمت استفاده از دلومیت متمایل شده‌اند، خاطرنشان کرد: منیزیوم در صنایع فولاد، اتومبیل‌سازی، نسوز، نفت و هواپیماسازی و دیگر صنایع قابلیت استفاده دارد.

این مسئول تصریح کرد: پیش‌بینی تولید سالانه 100 هزار تن شمش منیزیوم از این معدن می‌شود که 50 هزار تن از آن به مصرف داخل رسیده و مابقی به‌عنوان مازاد نیاز داخل، صادر می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون پنج سرمایه‌گذار بزرگ داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنایع جنبی این معدن، اعلام تمایل کرده‌اند که پس از نهایی شدن مذاکرات و در صورت انعقاد قرارداد،‌ به طور رسمی نام سرمایه‌گذاران اعلام می‌شود.

مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان فارس اضافه کرد: تاکنون ایران در زمینه تامین دولومیت و منیزیوم به چین، کره‌جنوبی و هلند وابسته بود که با راه‌اندازی و بهره‌برداری از این معدن امیدواریم اتفاقات خوبی در بعد قطع وابستگی‌ها را شاهد باشیم.

مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان فارس بیان کرد: سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان فارس آمادگی فشردن دست هر سرمایه‌گذاری که آمادگی فعالیت در صنایع جنبی معدن دولومیت لامرد را داشته باشد، دارد و مواد اولیه مورد نیاز این صنایع را به‌صورت تضمینی تامین می‌کند.

منصوری خاطرنشان کرد: این بزرگترین فعالیتی است که توسط سازمان همیاری شهرداری‌ها در سطح کشور انجام شده است و با توجه به اینکه سهام‌دار این سازمان به ‌عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی، شهرداری‌های استان هستند، تمام درآمد و سود حاصل از فعالیت‌های آن در همین استان هزینه می‌شود.

مدیرعامل سازمان همیاری‌های شهرداری‌های استان فارس در بخش پایانی سخنان خود ابراز داشت: در حال حاضر معدن شن و ماسه دوکوهک نیز یکی از محل‌های سرمایه‌گذاری این سازمان را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: خط اول بهره‌برداری از معدن شن و ماسه دوکوهک راه‌اندازی شده است و تا سال آینده چهار خط جدید دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول