اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل شهرداری مشهد:

تاکسی بیسیم ویژه بانوان در مشهد راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل شهرداری مشهد گفت: تاکسی بیسیم ویژه بانوان در مشهد راه‌اندازی می‌شود و رایزنی‌ها برای این مسئله در حال انجام است.

تاکسی بیسیم ویژه بانوان در مشهد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبر گزاری فارس از مشهد، هوشنگ خندان‌دل ظهر امروز در نشست خبری حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به مناسبت هفته حمل و نقل در ساختمان توسعه شهرداری مشهد اظهار کرد: با توجه به سرشماری‌های انجام شده شهر مشهد دارای بیش از سه میلیون جمعیت ثابت است و البته جمعیت‌های متغیر نیز در این شهر وجود دارد.

وی بیان کرد: زمانی‌ که جمعیت افزایش پیدا کند تعداد خودرو نیز افزایش پیدا خواهد کرد؛ طبق گزارشات، یک میلیون و 600 هزار خودرو در سطح مشهد شناسایی شده که از این تعداد بیش از یک میلیون آن با پلاک مشهد تردد می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات شهرداری مشهد برای حمل و نقل سریع‌تر بیان کرد: در حال حاضر در 150 نقطه از شهر مشهد پیش‌بینی ایجاد باجه دوچرخه انجام شده است.

خندان‌دل خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات شهرداری، ایمن‌سازی معابر و رعایت مسائل ایمنی است؛ طبق آمار پزشک قانونی خراسان‌رضوی از سال 86 تا سال 90 با توجه به اینکه تعداد جمعیت و وسایل نقلیه افزایش پیدا کرده اما میزان تلفات ناشی از تصادفات تقلیل چشمگیری داشته و این نشان‌دهنده کنترل درست و بهبود مسائل ایمنی در شهر است.

معاون حمل و نقل شهرداری مشهد افزود: همچنین اقداماتی در زمینه ایمنی ،نصب علائم راهنمایی، کنترل مسائل ایمنی و همچنین نصب دوربین در 80 نقطه از شهر مشهد صورت گرفته است.

وی بیان کرد: باید شهر مشهد را از طریق شبکه هوشمند اطلاعات ترافیکی تجهیز کنیم تا بتوانیم نسبت به بررسی آن اقداماتی را انجام دهیم که خوشبختانه گام‌های خوبی را در این زمینه برداشته‌ایم.

خندان‌دل افزود: در حال حاضر شش هزار اتوبوس در سطح مشهد فعالیت دارند و شهروندان مشهدی در هر ایستگاه به‌طور متوسط تنها پنج دقیقه منتظر اتوبوس هستند.

معاون حمل و نقل شهرداری مشهد بیان کرد: در زمینه سیستم ریلی نیز مشهد بعد از تهران فعالیت خود را در این عرصه آغاز کرد و خوشبختانه بازخورد بسیار خوبی نیز داشته است.

وی یادآور شد: در ناوگان تاکسیرانی نیز نزدیک به 40 هزار تاکسی در مشهد فعال هستند و به دنبال راه‌اندازی تاکسی بیسیم برای بانوان هستیم.

انتهای پیام/70003/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول