اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دی ماه صورت می‌گیرد

بصیرت و دهه آخر ماه صفر محورهای اصلی سخنرانان پیش از خطبه‌های ورامین

خبرگزاری فارس: مدیر روابط‌عمومی و تبلیغات ستاد نماز جمعه شهرستان ورامین محور اصلی سخنان قبل از خطبه‌های نماز جمعه این شهر در دی ماه را 2 موضوع «بصیرت» و «دهه آخر ماه صفر» بیان کرد.

بصیرت و دهه آخر ماه صفر محورهای اصلی سخنرانان پیش از خطبه‌های ورامین

وحید محمدی یکتا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با بیان اینکه دی ماه برای مردم کشور به‌ویژه مردم شهرستان ورامین خاطره‌انگیز است، گفت: ورامینی‌ها در 10 دی 57 با تقدیم شهدای عزیز خود بصیرت و ولایت‌مداری را به بهترین شکل به نمایش گذاردند و پس از آن هم در 9 و 10 دی ماه 88 با حرکت کفن پوش با پای پیاده به سوی بیت مقام معظم رهبری نشان دادند همچنان بر آرمان‌های قیام 15 خرداد 42 و 10 دی 57 پایبند هستند.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات ستاد نماز جمعه شهرستان ورامین افزود: رویکرد ستاد نماز جمعه ورامین در انتخاب سخنرانان نماز جمعه در دی ماه در 2 محور «بصیرت» و نیز «دهه آخر ماه صفر» خلاصه شده است.

وی با اشاره به اینکه 9 دی ماه به عنوان یوم‌الله حماسه عاشوراییان نامگذاری شده است، ادامه داد: به همین دلیل سخنران جمعه یکم دی ماه سید رضا طباطبایی بخشدار مرکزی ورامین است و محور سخنان وی «بصیرت» خواهد بود.

محمدی یکتا با اشاره به جمعه هشتم دی ماه گفت: تاثیر قیام امام حسین (ع) در حرکت عاشوراییان در 9 دی 88 سبب شد تا گردهمایی حلقه‌های صالحین را در روز جمعه 8 دی ماه همراه با سخنرانی سردار علی نصیری، فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران با موضوع «بصیرت» را تدارک ببینیم.

مدیر روابط‌عمومی ستاد نماز جمعه حجت‌الاسلام والمسلمین احمد جغتایی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پاکدشت را به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های سومین جمعه دی ماه معرفی کرد و گفت: این مسئول جمعه 15 دی ماه و با توجه به اینکه پنجشنبه 14 دی ماه روز اربعین حسینی است با محوریت بررسی دلایل و عوامل قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قبل از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی خواهد کرد.

وی سپس جمعه 22 دی ماه را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه این جمعه مصادف با روز 28 ماه صفر و شهادت پیامبر اعظم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) است، برای سخنرانی این روز از حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم شجاعی از خطبای برجسته‌ تهران که از گردانندگان هیئت فاطمیون از هیئت‌های اصیل و قدیمی تهران است، دعوت شده است.

محمدی یکتا با اشاره به برنامه‌های روز 29 دی ماه خاطرنشان کرد: برای سخنرانی این روز و به مناسبت روز وقف از حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی قدیریان، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ورامین برای سخنرانی دعوت شده است.

وی افزود: وقف کامل‌ترین مصداق صدقه است که به واسطه آن، اصل مال انسان ثابت مى‌ماند و فرع آن نیز با دوام و ثباتِ آن اصل، جریان خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی ستاد نماز جمعه ورامین در پایان تصریح کرد: سخنرانی‌های ذکر شده در ساعت 11:35 شروع می‌شود و تا 12 به مدت 25 دقیقه ادامه دارد و سخنرانان پس از پایان نماز عصر پاسخگوی سئوالات احتمالی نمازگزاران و مؤمنین هستند.

انتهای پیام/2462/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول