اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای تبیین نقش رسانه ملی در نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب

کتاب «آیین برنامه‌سازی درباره فرهنگ عفاف و حجاب» منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «آیین برنامه‌سازی درباره فرهنگ عفاف و حجاب» به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

کتاب «آیین برنامه‌سازی درباره فرهنگ عفاف و حجاب» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب «آیین برنامه‌سازی درباره فرهنگ عفاف و حجاب» شامل فصل‌های «راهبردها، وظایف و مسئولیت‌های رسانه ملی»، «بایسته‌های تحقق وظایف و مسئولیت‌های رسانه ملی»، «اولویت‌های برنامه‌سازی و طرح یک مجموعه تلویزیونی» و «سیاست‌های برنامه‌سازی» است.

گفتمان‌سازی در زمینه فرهنگ عفاف و حجاب، بایسته‌های تحقق وظایف و مسئولیت‌های رسانه ملی، اولویت‌های برنامه‌سازی، تقویت احساس مسئولیت والدین، مربیان و معلمان، افزایش احساس مسئولیت اجتماعی در برابر پدیده بدحجابی، معرفی و ترویج الگوهای مناسب عفاف و حجاب و توجه به نفوذ دشمن در فضای رسانه‌ای کشور از موضوعاتی است که در زیرمجموعه فصل‌های این کتاب مطرح شده است.

نظارت بر فرآیند تأمین و پخش فیلم‌ها و سریال‌های خارجی، تشویق عوامل مؤثر در رشد و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، بازنگری در سیاست برون‌سپاری تولید برنامه‌های سیما، عزم جدی مدیران رسانه ملی برای تحقق این وظایف و پیش‌بینی ضمانت اجراهای لازم و توجه به ویژگی‌های روانشناختی مخاطبان برنامه‌ها از دیگر موضوعات مطرح شده در این کتاب است.

نویسنده این کتاب معتقد است پدیده بدحجابی در ایران، پدیده‌ای پیچیده و برخاسته از علل و عوامل گوناگون اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، آموزشی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی است. بدون‌ تردید، از میان همه نهادها و سازمان‌های مسئول در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و مقابله با بدحجابی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی نقشی مهم‌تر، گسترده‌تر و اثرگذارتر دارد زیرا این سازمان بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری مأمور «مدیریت و هدایت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» است و بیشترین و ماندگارترین اثر را بر ذهن و دل مخاطبان خود بر جای می‌گذارد.

کتاب «آیین برنامه‌سازی درباره فرهنگ عفاف و حجاب» توسط ابرهیم شفیعی سروستانی تألیف شده و با شمارگان هزار و 200 عدد و قیمت 40 هزار ریال به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

انتهای پیام/78003/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول