به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب «آیین برنامهسازی درباره فرهنگ عفاف و حجاب» شامل فصلهای «راهبردها، وظایف و مسئولیتهای رسانه ملی»، «بایستههای تحقق وظایف و مسئولیتهای رسانه ملی»، «اولویتهای برنامهسازی و طرح یک مجموعه تلویزیونی» و «سیاستهای برنامهسازی» است.
گفتمانسازی در زمینه فرهنگ عفاف و حجاب، بایستههای تحقق وظایف و مسئولیتهای رسانه ملی، اولویتهای برنامهسازی، تقویت احساس مسئولیت والدین، مربیان و معلمان، افزایش احساس مسئولیت اجتماعی در برابر پدیده بدحجابی، معرفی و ترویج الگوهای مناسب عفاف و حجاب و توجه به نفوذ دشمن در فضای رسانهای کشور از موضوعاتی است که در زیرمجموعه فصلهای این کتاب مطرح شده است.
نظارت بر فرآیند تأمین و پخش فیلمها و سریالهای خارجی، تشویق عوامل مؤثر در رشد و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، بازنگری در سیاست برونسپاری تولید برنامههای سیما، عزم جدی مدیران رسانه ملی برای تحقق این وظایف و پیشبینی ضمانت اجراهای لازم و توجه به ویژگیهای روانشناختی مخاطبان برنامهها از دیگر موضوعات مطرح شده در این کتاب است.
نویسنده این کتاب معتقد است پدیده بدحجابی در ایران، پدیدهای پیچیده و برخاسته از علل و عوامل گوناگون اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، آموزشی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی است. بدون تردید، از میان همه نهادها و سازمانهای مسئول در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و مقابله با بدحجابی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی نقشی مهمتر، گستردهتر و اثرگذارتر دارد زیرا این سازمان بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری مأمور «مدیریت و هدایت فرهنگ و افکار عمومی جامعه» است و بیشترین و ماندگارترین اثر را بر ذهن و دل مخاطبان خود بر جای میگذارد.
کتاب «آیین برنامهسازی درباره فرهنگ عفاف و حجاب» توسط ابرهیم شفیعی سروستانی تألیف شده و با شمارگان هزار و 200 عدد و قیمت 40 هزار ریال به همت مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما منتشر شد.
انتهای پیام/78003/ی/چ3000