اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

رها شدن یک مفسد با پرونده‌ای آشکار برای مردم ما قابل تحمل نیست

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: رها شدن یک مفسد با پرونده‌ای آشکار برای مردم ما قابل تحمل نیست و اکنون قوه قضاییه با یک سوال جدی مواجه شده است.

رها شدن یک مفسد با پرونده‌ای آشکار برای مردم ما قابل تحمل نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی صبح امروز در جمع مدیران استان با بیان این که مردم عدالت و پیشرفت را انتخاب کرده‌اند و باز هم انتخاب خواهند کرد، افزود: آنچه از انتخابات آینده به دست خواهد آمد تجدید قوا و دمیده شدن نفسی تازه در رگ‌های انقلاب اسلامی و ادامه پرشتاب‌تر مسیر سعادت و تعالی ملت ایران است.

وی با بیان این که موضوع انتخابات بر همه امور کشور سایه انداخته، افزود: تکلیف مدیران دولت و همه مسئولان کشور برای این که شرایط را برای ورود آرام به فضای انتخابات فراهم کنند، بسیار سنگین است.

علیرضابیگی هوشیاری مدیران دولت در مقطع انتخابات را ضروری دانست و اظهار داشت: هر حادثه‌ای در این مقطع می‌تواند دستاویزی برای تخریب دولت و زیر سوال بردن توانایی مدیران قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: زیر سوال بردن خدمات دولت بخشی از سناریویی است که در پی اثبات ناکارآمدی و بی‌کفایتی دولت در اداره امور کشور است و اظهارات کسانی که در این راستا حرکت می‌کنند، مایه تاسف است.

علیرضابیگی با بیان این که شرایط فعلی یک آزمایش برای قوای کشور محسوب می‌شود، افزود: دولت در این میان وظیفه دارد بهترین شرایط را برای زندگی مردم تأمین کند تا مردم نتیجه شیرین اعتماد به دولت را احساس کنند.

وی وظیفه مجلس را هم در این خصوص حائز اهمیت دانست و گفت: با این وجود در یک ماه گذشته اقداماتی در مجلس صورت گرفته است تا دولت در معرض محدودیت و خنثی شدن قرار گیرد.

علیرضابیگی افزود: طرح سوال از رئیس جمهور از جمله این تلاش‌ها بود که با عتاب مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر توقف این طرح مواجه شد. طرح اصلاح قانون انتخابات هم در شرایطی که بیش از هر چیز نیازمند آرامش هستیم با وجود همه چالش‌ها همچنان در دستور کار مجلس است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص اقدامات قوه قضاییه در مقطع انتخابات نیز گفت: رها شدن یک مفسد با پرونده‌ای آشکار برای مردم ما قابل تحمل نیست و اکنون قوه قضاییه با یک سوال جدی مواجه شده است.

وی با بیان این که برخی اظهارات با هدف تحقیر دولت و شخص رییس جمهور مطرح می‌شود، افزود: مردم در انتخابات سال 88 با انتخاب خود این افراد را تحقیر کردند و آنها به دنبال انتقام هستند.

علیرضابیگی تصریح کرد: این افراد پیام مردم در انتخابات سال 84 را درک نکردند و در سال 88 با پاسخ محکم مردم مواجه شدند و در انتخابات سال 92 هم به مراتب تودهنی محکم‌تری از مردم خواهند خورد.

وی با بیان این که انتخابات مجلس نهم در سال 90 نشان داد که این افراد دارای کمترین پایگاه اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: طرح دولت وحدت ملی هم با هدف گردهم آورندگان سیاسی مطرح شده است و ما در پاسخ، مطرح‌کنندگان این طرح را به نهیب ملت ایران در سال 92 بشارت می‌دهیم. 

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دولت در مناطق زلزله‌زده استان گفت: دولت با وجود تمرکز برخی رسانه‌ها برای تخریب اقدامات انجام یافته در مناطق زلزله‌زده شرایط خوبی را در این مناطق فراهم کرده و ثمره همدلی بین مردم و بخش‌های مختلف اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی به عنوان یک افتخار در کارنامه نظام جمهوری اسلامی ثبت شده است.

وی افزود: در این میان برخی‌ها حرف‌هایی زدند که دستمایه رسانه‌های بیگانه برای تخریب دستاوردهای نظام در موضوع زلزله قرار گرفت از جمله نرسیدن کمک‌های بین‌المللی به مردم زلزله‌زده، تشکیک در آمار بازسازی و عدم پرداخت کمک‌های بلاعوض.

علیرضابیگی تصریح کرد: اکنون از موضوع زلزله با سربلندی عبور کرده‌ایم و ساماندهی شرایط در مناطق زلزله‌زده در مدت کمی از وقوع این حادثه نتیجه ارزشمند اقدامات شورای مدیریت بحران و اعضای این شوراست.

وی افزود: کار ساخت بیش از 11 هزار و 500 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده به اتمام رسیده و با احتساب واحدهای دامی و کانکس‌های نگهداری محصولات کشاورزی هم‌اکنون بیش از 30 هزار سقف مطمئن در این مناطق تأمین شده است.

علیرضابیگی اضافه کرد: در کنار ساخت خانه‌ها اقدامات لازم برای تامین زیرساخت‌ها و سامان بخشیدن به زندگی مردم در شهرهای اهر، هریس و ورزقان نیز با روند مطلوبی انجام شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که سرمایه‌گذاری یکی از زمینه‌های بروز و ظهور قابلیت‌های استان است، اظهار داشت: بر اساس ابلاغ ستاد سرمایه‌گذاری کشور آذربایجان‌شرقی از نظر جذب سرمایه‌گذاری خارجی در رتبه ششم کشور قرار دارد و با وجود ظرفیت‌هایی که در استان‌های نفت‌خیز کشور وجود دارد حضور آذربایجان‌شرقی در این رتبه حائز اهمیت است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سال آینده، تدوین بسته‌های اقتصادی مناسب به نحوی که ضامن سود و منفعت سرمایه‌گذاران باشد را مورد تأکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد روند سرمایه‌گذاری در استان با شتاب بیشتری ادامه یابد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به حضور تیم تراکتورسازی تبریز در رقابت‌های فوتبال قهرمانی آسیا خاطرنشان کرد: به زودی شاهد حضور تیم‌های خارجی در تبریز خواهیم بود و لازم است که از این فرصت برای انتقال فرهنگ خود استفاده کنیم.

وی با بیان این که افرادی هستند که با مأموریت از آن سوی مرزها به دنبال خلق صحنه‌های زشت هستند تا به این وسیله چهره آذربایجان‌شرقی را مخدوش کنند، افزود: برای مقابله با این موارد اولا باید امکانات و شرایط لازم برای پذیرایی از میهمانان در تبریز فراهم شود در عین حال باید با پیش‌بینی‌های لازم از بروز صحنه‌های ناخوشایند جلوگیری کنیم.

علیرضابیگی همچنین با قدردانی از زحمات مدیرانی که از جمع اعضای شورای اداری استان جدا شده‌اند، اعضای جدید شورا را به این شرح معرفی کرد: حسن روستایی (مدیرکل حوزه استاندار)، ایوب حقیقی (مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری)، مصطفی اروجی (مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری)، علی شیاری (مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری)، سیداسماعیل حسینی (مدیرکل امور روستایی استانداری) و صادق نجفی (مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس).

انتهای پیام/60002/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول