اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی:

نظام سلطه جنگ مستقیم با ایران را تجربه نخواهد کرد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی گفت: نظام سلطه جنگ مستقیم با ایران را تجربه نخواهد کرد چرا که گوشه‌ای از قدرت نظامی جمهوری اسلامی را در جنگ غزه مشاهده کرده است.

نظام سلطه جنگ مستقیم با ایران را تجربه نخواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون شهرستان اهر، آگاهی دادن به مردم در مقطع حساس برگزاری انتخابات را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ما به جایگاه علما ایمان داریم و در مقاطع مختلف نیز نتیجه اعتماد به روحانیت را احساس کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه روحانیون محل مراجعه و اعتماد مردم هستند، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات دیدار با روحانیون حاکی از اعتقاد ما به جایگاه روحانیت در جامعه است و به همین خاطر در نخستین روزهای پس از وقوع زلزله جلسه مشترکی را با روحانیون سه شهرستان زلزله‌زده برگزار کردیم.

علیرضابیگی حضور روحانیون در مناطق زلزله‌زده از نخستین ساعات پس از حادثه را آرامش‌بخش دانست و با اشاره به تبلیغات دشمن در خصوص نظام در اداره موضوع زلزله، افزود: حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله‌زده حاکی از این بود که ایشان تهدید را حس کرده بودند و در واقع خنثی شدن توطئه‌های دشمن و حاکم شدن آرامش در این مناطق به برکت حضور معظم‌له بود.

وی تصریح کرد: اقداماتی که در این مناطق انجام یافته کارنامه درخشان نظام جمهوری اسلامی بوده و دولت به نمایندگی از نظام این اقدامات را انجام داده است.

*هر آ‌نچه توانسته‌ایم برای مردم انجام داده‌ایم

علیرضابیگی با بیان اینکه هر آنچه توانسته‌ایم برای مردم انجام داده‌ایم، افزود: آذربایجان‌شرقی از این حادثه بزرگ به سلامت عبور کرد و اکنون در خصوص وضعیت مردم در مناطق زلزله‌زده نگرانی نداریم.

وی با بیان اینکه تمام پیش‌بینی‌های دولت دقیق انجام شده است، خاطرنشان کرد: اکنون ما مدیران دولت بدون واهمه در کنار مردم قرار می‌گیریم و به سؤالات آنها پاسخ می‌دهیم و آرامش امروز حاصل احساس امنیت متقابل بین مردم و دولت است.

*مهم‌ترین دستاورد دولت نهادینه کردن گفتمان انقلاب اسلامی است

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر هوشیاری آحاد مردم در مقطع برگزاری انتخابات گفت: ما به عنوان مسئولان دولت وظیفه داریم کارها را در مسیر درست پیش ببریم و فضا را از هر جهت برای حضور پرشور و آرام مردم در انتخابات فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه مردم ما نشان داده‌اند که به موقع تصمیم مبتنی بر آگاهی و بصیرت را خواهند گرفت، افزود: کسانی که در سال 84 انتخاب آگاهانه مردم را باور نکرده بودند در سال 88 تودهنی دیگری خوردند و در انتخابات آینده هم پاسخ به مراتب سخت‌تری خواهند گرفت.

علیرضابیگی با بیان اینکه جماعتی به قصد انتقام دستاوردهای دولت را مورد خدشه قرار می‌دهند، اظهار داشت: مهم‌ترین دستاورد دولت فارغ از شاخص‌های توسعه که در جای خود قابل تامل است نهادینه کردن تفکر مبتنی بر آرمان‌های امام راحل و گفتمان انقلاب اسلامی و فرهنگ عدالت‌محوری است.

*نظام سلطه جنگ مستقیم با ایران را تجربه نخواهد کرد

وی با اشاره به روش‌های دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی گفت: نظام سلطه جنگ مستقیم با ایران را تجربه نخواهد کرد چرا که گوشه‌ای از قدرت نظامی جمهوری اسلامی را در جنگ غزه مشاهده کرد؛ بنابراین تلاش خواهد کرد با روش‌هایی از جمله تقویت گروه‌های تندروی سلفی اهداف خود را تامین کند.

علیرضابیگی افزود: این گروه‌ها که با عملکرد خود مسلمانان را مردمی تروریست معرفی می‌کنند نقطه اتکای آمریکا و نظام سلطه در رویارویی با جمهوری اسلامی قرار می‌گیرند و تلاش می‌شود همان روشی که در عراق، سوریه و مصر به کار گرفته شد در ایران نیز عملی شود.

وی بهترین زمان برای عملی کردن این‌گونه تحرکات را مقاطع حساس و اثرگذار تاریخی از جمله مقطع برگزاری انتخابات دانست و اظهار داشت: همسو با تلاش‌های دشمنان در داخل کشور هم افرادی صحبت از براندازی نظام می‌کنند که حتی برخی از این افراد زمانی متعلق به نظام بودند اما در ایام فتنه 88 که دفاع از انقلاب اسلامی اقتضای آن زمان بود رودرروی انقلاب قرار گرفتند.

علیرضابیگی اضافه کرد: یکی از سناریوهای طراحی شده توسط این جریان زیر سؤال بردن کفایت دولت در اداره امور کشور است و در این سناریو هر حادثه‌ای دستمایه تخریب دستاوردها و عملکرد دولت قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع زلزله آذربایجان شرقی تمرکز رسانه‌ای دشمن بر این نکته است که مردم در رنج و سختی هستند و دولت قادر به اداره شرایط نیست.

علیرضابیگی افزود: در این میان برخی اظهارات نیز در داخل کشور مطرح می‌شود که قرینه‌ای برای اثبات تبلیغات رسانه‌های بیگانه قرار می‌گیرد از جمله اینکه کمک‌های بین‌المللی به دست مردم نرسیده است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: تلاش این جریان در مقطع برگزاری انتخابات بر این است که دولت با کارنامه موفق به کار خود خاتمه ندهد و شرایطی فراهم شود که این دولت در هیچ مقطعی امکان بروز و ظهور پیدا نکند.

علیرضابیگی با بیان اینکه همه این اقدامات در مسیر یک سناریو پیش می‌رود، افزود: هنگامی که وزیر خارجه آمریکا اعلام می‌کند که مشکل اصلی دولت است و اگر دولت تغییر یابد تمام مشکلات حل خواهد شد در داخل کشور هم افرادی اظهار می‌کنند که اگر حتی یک روز مانده به عمر این دولت نیز دولت ساقط شود منفعت است.

*جنگ هشت روزه غزه نشانه پیروزی جمهوری اسلامی است

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود جنگ هشت روزه غزه را نشانه پیروزی جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: ما در اظهار پشتیبانی از مقاومت مردم فلسطین تعارف نداریم و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب در هر نقطه دنیا که منافع مسلمانان توسط اسرائیل مورد تهدید واقع شود تمام قد ایستاده‌ایم.

وی با بیان اینکه عملکرد رهبران عرب سر تا پا خیانت است، افزود: در این جنگ جایگاه رهبران جعلی که خود را به دروغ حامی ملت فلسطین می‌خواندند و همچنین جایگاه رفیع انقلاب اسلامی به عنوان الهام‌بخش ملت‌های آزادیخواه و عدالت‌خواه دنیا مشخص شد. 

انتهای پیام/60001/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول