اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت مطرح شد

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز تأکید کرد.

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، اسدالله جعفری جلگه عصر امروز در دهمین نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت البرز اظهار داشت: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس با رشادت و از خودگذشتگی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

وی ادامه داد: باید تلاش شود تا فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز نهادینه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: نوجوانان و جوانان امروز باید با رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس آگاه شوند و خود را موظف بر حفظ آرمان‌ها کنند.

در ادامه این نشست معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز در سخنانی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: اگر امروز کشور استقلال و آزادگی دارد، مرهون تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن ایستادگی کردند و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

ناصر رجبی تأکید کرد: ما برای دستیابی به این انقلاب و نظام اسلامی، خون‌های بسیار زیادی را دادیم و جوانان بسیاری خود را سپر این کشور و آرمان‌هایش کردند، بنابراین باید حرمت خون شهدا پاس داشته شده و آرمان‌های آنان حفظ شود.

وی بیان داشت: تکریم خانواده شهدا و سرکشی از آنان یکی از مهم‌ترین وظایف ما محسوب می‌شود که باید این مهم در اولویت قرار گیرد.

در ادامه این نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: برنامه‌ریزی‌های فرهنگی برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و آرمان‌های رزمندگان اسلام اندیشیده شده است.

مجتبی ابراهیمی اضافه کرد: دومین یادواره 88 شهید از شهدای ارتش شهرستان نظرآباد و بررسی چگونگی برپایی یادواره شهدا در سطوح مختلف جامعه با نوآوری از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این استان برگزار خواهد شد.

وی هدف از تشکیل این شورا را ترویج، ‌گسترش و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت یاد و خاطره شهدا دانست و ابراز داشت: رزمندگان و ایثارگران همواره مایه مباهات ایران اسلامی هستند و دستاوردهای ارزشمند آنان باید حفظ و به نسل‌های آتی منتقل شود، بنابراین شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز با همین هدف گام‌های مستحکمی برای پاسداشت یاد شهدا برمی‌دارد.

سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و لشگر 23 تکاور ارتش، از جمله دستگاه‌های عضو در این شورا هستند.

انتهای پیام/2302/ذ/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول