اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد

برداشت 110 میلیون متر مکعب آب از 13 هزار چاه غیرمجاز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از برداشت 110 میلیون متر مکعب آب‌های زیرزمینی از 13 هزار و 490 چاه‌ غیرمجاز در استان خبر داد.

برداشت 110 میلیون متر مکعب آب از 13 هزار چاه غیرمجاز

ارسلان هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: از طریق چاه‌های غیرمجاز 110 میلیون متر مکعب از آب‌های زیرزمینی در آذربایجان‌شرقی برداشت می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان‌شرقی گفت: این میزان برداشت از طریق 13 هزار و 490 حلقه چاه غیر‌مجاز برداشت می‌شود.

وی افزود: از این تعداد 530 حلقه چاه با 300 میلیون متر مکعب در محدوده دریاچه ارومیه واقع حوزه آذربایجان‌شرقی برداشت می‌شود.

هاشمی با اشاره به تأثیر برداشت‌های غیرمجاز از طریق این چاه‌ها گفت: برخورد با حفاران و استفاده‌کنندگان از چاه‌های غیرمجاز در استان به منظور صیانت از آب‌های زیرزمینی تشدید شده است.

هاشمی علاوه بر جرایم نقدی از صدور حکم زندان برای متخلفان خبر داد و تصریح کرد: برای نخستین بار با اشرافیتی که دادستانی و قوه قضائیه به حساسیت موضوع داشته‌اند حکم زندان برای متخلفان و استفاده‌کنندگان از چاه‌های غیرمجاز، صادر شده است.

وی افزود: تشکیل گشت استانی برای شناسایی و جلوگیری از ادامه برداشت از این حوزه‌های آبی از دیگر اقدامات صورت گرفته برای کنترل و پیشگیری از برداشت غیرمجاز آب‌های زیرزمینی از طریق چاه‌ها است.

انتهای پیام/60002/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول