اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قاری بین‌المللی قرآن‌کریم در گفت‌و‌گو با فارس:

استمرار کرسی‌های تلاوت در مساجد به آرزوی قاریان تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: قاری بین‌المللی قرآن‌کریم برگزاری کرسی تلاوت قرآن را در مساجد امری شایسته دانست و گفت: استمرا این برنامه که تبدیل به آرزوی قاریان شده است؛ مستلزم حل مشکلات معیشتی آنهاست.

استمرار کرسی‌های تلاوت در مساجد به آرزوی قاریان تبدیل شده است

«مهدی تاج‌زاده» قاری بین‌المللی قرآن‌کریم درگفت‌و‌گو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس«توانا»، با بیان اینکه برگزاری تلاوت مجلسی قرآن در مساجد امری شایسته است، گفت: برگزاری کرسی‌های مستمر تلاوت قرآن‌کریم در مساجد برای تمام قرای کشور یک آرزو و دغدغه است اما متاسفانه تاکنون هیچگونه تمهیدی از سوی مسئولان در خصوص برپایی این محافل معنوی اتخاذ نشده است.

 برگزاری محافل تلاوت قرآن‌کریم در مساجد نیازمند فکر و برنامه اصولی است

این قاری قرآن کریم در این باره افزود: البته برای استمرار تلاوت‌های مجلسی قرآن‌کریم در مساجد لازم است تمام امکانات، اعم از بودجه، شرایط مکانی مسجد و تبلیغات مهیا شود چرا که برخی از مساجد در مکانی واقع شده‌اند که به قرآن توجه خاصی نمی‌شود.

تاج‌زاده با بیان اینکه برای برگزاری این مراسمات فکر و برنامه اصولی نیاز است، افزود: اگر مشکلات قرای کشور از نظر معیشتی حل شود یقیناً قاری قرآن تمام دغدغه‌اش تبلیغ و ترویج قرآن‌کریم در مساجد می‌شود و حتی در مراسمات دیگر مسجد همچون مراسم ختم، سمینار، همایش، و مراسمات مذهبی می‌توان از وجود قاری قرآن بهره‌مند شد.

تنوع تلاوت قرآن در مساجد ضرورت دارد

این قاری قرآن کریم با اشاره به ضرورت تنوع کرسی‌ تلاوت مساجد گفت: اگر یک قاری به صورت مستمر در یک مسجد مشخص، قرآن را تلاوت کند شاید با بی‌توجهی و بی‌میلی مواجه شود و بایستی این محافل به‌ صورت گردشی در مساجد برگزار شود.  

انتهای‌پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول