اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ایجاد جایگاه تلاوت قاریان در مساجد به عزم ملی نیاز دارد

خبرگزاری فارس: مسئول دبیر‌خانه ستاد عالی کانون‌های مساجد، ایجاد جایگاه ثابت تلاوت برای قاریان را در مساجد نیاز‌مند عزم ملی توسط دستگاه‌های قرآنی بیان کرد.

ایجاد جایگاه تلاوت قاریان در مساجد به عزم ملی نیاز دارد

«حمید‌رضا ارباب‌سلیمانی» مشاور وزیر ارشاد و مسئول دبیر‌خانه ستاد عالی کانون‌های مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، اجرای برنامه تلاوت «نور» را به عنوان مهم‌ترین برنامه ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور عنوان کرد و گفت: «تلاوت نور» که شامل تلاوت روزانه یک صفحه قرآن کریم است به خوبی در سطح مساجد و دستگاه‌های دولتی اجرا شده و امروزه شاهد اجرای این برنامه در دور‌ترین نقاط کشور هستیم.

وی از ضرورت تبادل نظر با سایر کشور‌ها در خصوص برنامه‌های فرهنگی و قرآنی گفت: در بسیاری کشور‌ها از جمله مصر شاهد برنامه‌های مطلوبی در زمینه قرآن کریم هستیم اما برنامه‌هایی مانند «تلاوت نور» در این کشور‌ها وجود ندارد، از این رو مطلوب است تا با تبادل نظر با سایر کشور‌ها برنامه‌های خوب قرآنی بررسی و اجرا شود.

سلیمانی برگزاری کرسی‌های تلاوت ثابت با حضور یک قاری در مساجد کشور را امری مفید خواند و گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی کار زیبایی است که در برخی از کشور‌های اسلامی در حال اجرا است، البته این برنامه در برخی از نقاط کشور دیده می‌شود، اما به عنوان یک فرهنگ عمومی شاهد چنین برنامه‌هایی نیستیم و امید است روزی شاهد اجرای این موضوع باشیم.

ایجاد جایگاه ثابت تلاوت برای قاریان در مساجد به یک عزم ملی نیاز دارد

وی درباره ایجاد جایگاه ثابت تلاوت برای قاریان در مساجد گفت: این برنامه نیاز به یک عزم جمعی داشته و مشارکت همه دستگاه‌های قرآنی را می‌طلبد و کانون‌های فرهنگی مساجد به تنهایی قادر به اجرای چنین برنامه‌ای نیست.

تصدی امور مساجد باید توسط یک مقام واحد انجام شود

وی با اشاره به اینکه باید در تصدی امور مساجد به یک نظر واحد برسیم، اظهار داشت: در سطح ملی اگر بتوان در موضوع تصدی امور مساجد به یک نظر واحد برسیم و مساجد زیر نظر نماینده مقام معظم رهبری مدیریت شود می‌توان در آن سیستم برنامه‌ریزی و تقسیم کار کرد.

وی وظایف ستاد عالی کانون‌های مساجد را بر اساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد و گفت: ما بر اساس مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی مکلف به انجام مأموریت‌هایی هستیم و در آن چارچوب پاسخگو هستیم.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول