اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قاری بین‌المللی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

لزوم ایجاد یک کرسی به عنوان مرکز تلاوت قرآن کریم در هر استان

خبرگزاری فارس: قاری بین‌المللی قرآن کریم در خصوص افزایش جذابیت کرسی‌های تلاوت قرآن کریم از لزوم ایجاد یک کرسی به عنوان مرکز تلاوت قرآن کریم در هر استان خبر داد.

لزوم ایجاد یک کرسی به عنوان مرکز تلاوت قرآن کریم در هر استان

«حمیدرضا احمدی‌وفا» قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا»، تمسک به «اهل‌بیت(ع)» را در کشور بیش از تمسک و بکارگیری آموزه‌های قرآن کریم عنوان کرد و گفت: قرآن و عترت دو موضوعی هستند که همواره در کنار هم بوده و با هم مورد تأکید قرار گرفته‌اند،‌ البته اهل سنت از نعمت «اهل‌بیت(ع)» محرومند، اما در کشور ما که یک کشور شیعی است، بیشتر به موضوعات «اهل‌بیت(ع)» پرداخته شده و قرآن کریم مهجور است، این در حالی است که همواره قرآن و عترت با هم تأکید شده و مقام معظم رهبری همواره تأکید به انس با قرآن کریم در کنار «اهل‌بیت(ع)» داشته‌اند.

تلاوت «حمید‌رضا احمدی‌وفا» قاری بین‌المللی قرآن کریم در محضر مقام معظم رهبری

لزوم برقراری کرسی‌های مرکزی تلاوت قرآن با حضور قاریان ممتاز در هر استان

احمدی‌وفا از لزوم تشکیل یک کرسی تلاوت در هر استان به عنوان مرکز تلاوت خبر داد و گفت: باید در هر استان یک کرسی تلاوت ثابت به عنوان مرکز تلاوت استان تشکیل و با حضور قاریان بین‌المللی، تبلیغات و اهدای جوایز، باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود، همچنین قاریان نیز باید مورد اکرام قرار گیرند، به عنوان مثال ممکن است یک قاری برای تلاوت به چند استان سفر کرده و چندین روز وقت بگذارد، از این رو باید به لحاظ مالی تأمین شوند.

وی استفاده نکردن از قاریان بین‌المللی و سرشناس در برخی از کرسی‌های تلاوت را یکی از دلایل استقبال کم مردم از محافل انس با قرآن عنوان کرد و گفت: بسیاری از شهرها در کرسی‌های تلاوت فقط از قاریان بومی استفاده می‌کنند، در حالی که قاری بین‌المللی و درجه یک ندارند، به همین دلیل ممکن است کرسی‌های تلاوت با استقبال مواجه نشوند، به عنوان مثال اگر در محفلی آقای «حامد شاکرنژاد» تلاوت کند ممکن است صدها نفر استقبال کنند، همچنین نیاز است مسئولان وارد عمل شده و برای رونق کرسی‌های تلاوت هزینه کنند.

بودجه و جدیت دستگاه‌های قرآنی در گسترش فرهنگ قرآنی بسیار مؤثر است

احمدی‌وفا با اشاره به اینکه باید یک ردیف بودجه مستقل از بودجه نیم‌درصدی فعالیت‌های قرآنی به کرسی‌های تلاوت تعلق بگیرد، گفت: مسئولان شورای توسعه فرهنگ قرآن باید ردیف بودجه مستقلی برای رونق کرسی‌های تلاوت در نظر بگیرند.

وی در این رابطه افزود: کشور عربستان سعودی سالانه میلیون‌ها دلار در این موضوع هزینه می‌کند چرا که گسترش فرهنگ قرآنی نیازمند هزینه است.

این قاری بین‌المللی با بیان اینکه نهادهای مختلف قرآنی باید با قوت بیشتری به امر توسعه فرهنگ قرآنی بپردازند، گفت: نهادها و سازمان‌های مختلف مانند وزارت ارشاد، شورای توسعه فرهنگ قرآنی و اوقاف باید با قوت هر چه تمام‌تر پای کار باشند، زیرا در غیر این صورت نمی‌توان طرح‌های کلان قرآنی مانند طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم را محقق کرد.

احمدی‌وفا پرداختن به تفسیر قرآن به صورت موضوعی در کرسی‌های تلاوت را مفید دانست و گفت: بیان موضوعی تفسیر آیات می‌تواند جذابیت کرسی‌های تلاوت را افزایش دهد، البته باید این موضوع طی دقایقی کوتاه، توسط خود قاری شرح داده شود به نحوی که جلسه تلاوت به جلسه تفسیر تبدیل نشود.

تلاوت سوره‌های «نور» و «الشمس» توسط «حمید‌رضا احمدی‌وفا» قاری بین‌المللی قرآن کریم

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول