اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه شیرینی اصفهان خبر داد

افزایش 40 درصدی قیمت مواد اولیه شیرینی و گز / 10 واحد گران‌فروش شناسایی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه شیرینی و گز فروشان اصفهان گفت: با توجه به افزایش 40 درصدی قیمت مواد اولیه در بخش شیرینی و گز، نرخ تمام شده آن نیز با مجوز اتحادیه شیرینی 20 درصد افزایش یافت.

افزایش 40 درصدی قیمت مواد اولیه شیرینی و گز / 10 واحد گران‌فروش شناسایی شدند

مهدی رهگذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه قیمت انواع شیرینی در بازار اصفهان از دو ماه پیش افزایش را تجربه کرده است، تصریح کرد: از حدود دو ماه گذشته به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه در بازار، اتحادیه گز و شیرینی تصمیم به افزایش قیمت‍ها گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش 40 درصدی قیمت مواد اولیه در بخش شیرینی و گز، نرخ تمام شده آن نیز با مجوز اتحادیه شیرینی 20 درصد افزایش یافت.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی شهرستان اصفهان با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز شیرینی و گز عمدتا وارداتی است، افزود: به طور مثال قیمت هر حلب روغن 16 کیلویی که پیش از نوسانات نرخ ارز 30 هزار تومان بود، از دو ماه پیش به 60 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که استقبال از شب یلدا از سوی اتحادیه ذی‌ربط در اصفهان چگونه خواهد بود، اظهار کرد: اتحادیه شیرینی با پنج بازرس ثابت و 15 بازرسی که به تازگی اضافه کردیم، کار نظارت بر قیمت‌ها در مغازه‌های شیرینی‌فروشی را دنبال می‌کند.

* نظارت 20 بازرس بر 800 واحد فروش

رهگذر در پاسخ به این پرسش که آیا این تعداد بازرس برای حدود 800 مغازه‌ای که در سطح شهرستان اصفهان فعالیت می‌کنند، کافی است، تصریح کرد: ما به ازای هر خیابان در سطح شهرستان اصفهان دو بازرس قرار دادیم که فکر می‌کنیم این تعداد بازرس کافی باشد چرا که مجمع امور صنفی و اداره صنعت، معدن و تجارت نیز بازرسان خود را در بازار دارند.

وی با بیان اینکه مجمع امور صنفی با 40 بازرس که بر تمامی اصناف در شب یلدا نظارت می‌کنند، وظیفه بازرسی را در کنار اتحادیه گز و شیرینی اعمال می‌کند، تصریح کرد: به دلیل نظارت‌ها در این صنف تخلفات کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه شیرینی و گز اصفهان اما به آمار کاهش تخلفات در این باره اشاره‌ای نکرد و افزود: تنها برخوردی که در حال حاضر اتحادیه با فروشندگان متخلف انجام می‌دهد، تذکر لسانی است.

*10 واحد شناخته شده گران‌فروش در اصفهان داریم

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این روش برخورد توانسته در کاهش تخلفات مؤثر و بازدارنده باشد، اظهار کرد: واحدهای شیرینی‌فروش که در اصفهان شناخته شده هستند، حدود 10 مغازه است که از دو هفته پیش با احضار آنها در اتحادیه تذکرات لازم را دریافت کرده‌اند.

رهگذر در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کنید برخوردهای شما آنقدر بازدارنده نبوده است که این واحدها به طور ثابت، به عنوان واحدهای متخلف و گران‌فروش برای شما شناخته شده‌اند، گفت: به هر حال برخوردهای لسانی با این افراد می‌شود اما در مواقع ضروری ما فقط حق معرفی این واحدها به سازمان تعزیرات استان را داریم.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته تعدادی از واحدهای فروش شیرینی اصفهان به سازمان تعزیرات معرفی شده‌اند و تخلفات آنها در دست پیگیری است اما از تعداد آنها مطلع نیستم.

رئیس اتحادیه شیرینی اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو شیرینی خشک از چهار هزار تومان آغاز و به 12 هزار تومان می‌رسد و در شیرینی‌تر نیز، ارزان‌ترین نوع هر کیلو، 4 هزار و 500 تومان و گران‌ترین 12 هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/63001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول