اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت دو ومیدانی کردستان مطرح کرد

محدودیت فضاهای ورزشی در کردستان / درصدد همگانی کردن دو ومیدانی هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت دوومیدانی کردستان با بیان اینکه فضاهای ورزشی سطح استان جوابگوی این ورزش نیست، گفت: به جز سنندج در هیچ کدام از شهرستان‌های دیگر کردستان پیست تارتان وجود ندارد.

محدودیت فضاهای ورزشی در کردستان / درصدد همگانی کردن دو ومیدانی هستیم

جلال شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج کمبود فضای ورزشی در استان کردستان را از مشکلات جدی در راه توسعه دو ومیدانی استان عنوان کرد و اظهار داشت: تنها در شهرستان سنندج پیست تارتان فعال است.

وی از نبود پیست در دیگر شهرستان‌های استان به عنوان یک مشکل اساسی نام برد و خاطرنشان کرد: کمبود فضای ورزشی برای فعالیت بانوان ورزشکار به صورت حادتری مشهود است.

شریعتی در خصوص قول مساعد اداره کل ورزش و جوانان استان در احداث پیست در شهرستان‌ها گفت: به دلیل اینکه اعتبار مورد نیاز این پیست‌ها توسط دولت تأمین می‌شود مدیریت ورزش استان باید پیگیر این قضیه باشد.

رئیس هیئت دو ومیدانی کردستان با یادآوری وعده‌های رئیس فدراسیون دو ومیدانی در حاشیه انتخابات مجمع هیئت در سنندج، تصریح کرد: با گذشت یک ماه از آن تاریخ هنوز اقدام خاصی در زمینه اختصاص تجهیزات مورد نیاز این ورزش به استان صورت نگرفته است.

وی با پذیرش شرایط نامساعد مالی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان گفت: در شرایط کنونی تنها چاره موجود این است که ورزشکاران با کم‌ و کاستی‌های این ورزش کنار بیایند.

همگانی کردن دو ومیدانی سرلوحه اهداف هیئت است

شریعتی در ادامه به برنامه‌های هیئت دو ومیدانی کردستان در راستای همگانی کردن این ورزش در سطح جامعه اشاره و خاطر نشان کرد: در همین خصوص قصد داریم از پیشکسوتان و قهرمانان این رشته برای تشویق و ترغیب مردم در گرایش به دو ومیدانی استفاده کنیم.

وی پرداختن به امر ورزش را موجب جلوگیری از مبتلا شدن جامعه به مشکلات روحی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: هیئت دو ومیدانی کردستان با همین رویکرد، همگانی کردن این ورزش را به عنوان سرلوحه اهداف خود قرار داده است.

رئیس هیئت دو ومیدانی کردستان معرفی و شناساندن این ورزش در سطح استان را از دیگر برنامه‌های خود در این راستا عنوان کرد و افزود: با همکاری آموزش و پرورش قصد داریم استعدادهای این رشته را در مدارس شناسایی کنیم.

وی با گلایه از مهجور ماندن ورزش دو ومیدانی در سطح مدارس از دبیران ورزش خواست نسبت به علاقه‌مند سازی دانش‌آموزان به این رشته تلاش بیشتری انجام دهند.

شریعتی در خصوص دیگر برنامه‌های هیئت دو ومیدانی کردستان اظهار کرد: افزایش کمی ورزشکاران، فعال کردن ورزش بانوان، ایجاد کمیته‌های پیشکسوتان همگانی، روستایی و عشایری و همچنین تشکیل کلاس‌های ارتقای مهارت مربیان و داوران از دیگر برنامه‌های این هیئت است.

وی در رابطه با تشکیل کمیته پیشکسوتان گفت: به دلیل تنگناهای مالی موجود توان پرداخت حقوق به اعضای این کمیته را نداریم، اما انتظار داریم پیشکسوتان این ورزش با هیئت همکاری کرده و تجربیات خود را در اختیار رشد و توسعه ورزش دو ومیدانی استان قرار دهند.

رئیس هیئت دو ومیدانی کردستان در پایان با اشاره به آمار 350 نفری ورزشکاران این رشته و تنوع مواد مختلف آن از رسانه‌ها خواست نسبت به معرفی و شناساندن هر چه بیشتر ورزش دو ومیدانی در میان مردم اقدام کنند.

انتهای پیام/79008/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول