اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت دوومیدانی کردستان:

مشکلات مالی دوومیدانی کردستان را از نفس انداخته است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت دوومیدانی کردستان گفت: تنگناهای مالی موجب شده تا ورزش دوومیدانی در شهرستان‌های استان چندان فعال نباشد چرا که انگیزه‌ای برای حضور ورزشکاران در این رشته وجود ندارد.

مشکلات مالی دوومیدانی کردستان را از نفس انداخته است

جلال شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه اولین عامل مهم در جذب جوانان به ورزش وجود انگیزه در آن رشته ورزشی است، اظهار کرد: با دست خالی نمی‌توان برای جذب و تداوم حضور ورزشکاران اقدام خاصی انجام داد.

وی فعال نبودن هیئت‌های دوومیدانی در برخی شهرستان‌های استان را وجود همین عامل ذکر کرد و افزود: تنها شهرستانی که این ورزش در آنجا به صورت فعال پیگیری می‌شود هیئت مریوان است که دلیل آن وجود فردی از خانواده ورزش دوومیدانی در رأس امور است.

به گفته وی، رئیس هیئت دوومیدانی مریوان با توجه به تخصص و علاقه فراوان به این ورزش دوومیدانی مریوان را فعال و پویا نگه ‌داشته است.

شریعتی با پذیرش این موضوع که مشکلات مالی تنها مختص دوومیدانی نبوده و سایر رشته‌های ورزشی هم با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، خاطرنشان کرد: ورزش دو و میدانی به دلیل تنوع مواد شرایط متفاوتی دارد.

رئیس هیئت دوومیدانی کردستان با اشاره به اینکه در برخی از رشته‌های ورزشی افراد از جیب هزینه می‌کنند تا به رشته مورد علاقه خود بپردازند، گفت: به دلیل مهجور ماندن دوومیدانی باید با استفاده از انگیزه‌های مالی، علاقه‌مندی به این رشته را در بین جوانان به وجود آورد.

شریعتی به فراهم نبودن بسترهای لازم برای جذب حمایت‌ کننده‌های مالی در ورزش استان اشاره و تصریح کرد:  تعداد بنگاه‌های اقتصادی که توان حمایت از رشته‌های ورزشی را دارند اندک و رشته‌های متقاضی جذب این حمایت‌ها بسیار زیاد هستند که با توجه به محدودیت منابع مالی این بنگاه‌ها نمی‌توان چشم انتظار حمایت آنها بود.

وی نهادینه نشدن فرهنگ توجه به ورزش دوومیدانی به عنوان ورزش مادر در سطح استان کردستان را دلیل دیگر این مسئله عنوان کرد و افزود: این قضیه موجب شده تا ورزشکاران استان به محض موفقیت و دستیابی به عناوین ملی جذب باشگاه‌های متمول در استان‌های دیگر شوند.

رئیس هیئت دوومیدانی کردستان بروز این معضل را در دوومیدانی استان حاد دانست و خاطرنشان کرد: دسترنج مربیان و مسئولان استان به سادگی نصیب دیگران شده که سبب می‌شود شرکت‌ها و کارخانه‌ها نیز تمایلی به سرمایه‌گذاری در دوومیدانی استان نداشته باشند.

وی افزود: در چنین شرایطی تنها با استفاده از روابط شخصی خود هرازگاهی موفق به جذب کمک‌های مالی آن هم به صورت حداقلی می‌شویم.

شریعتی در پایان از زیر پوشش رفتن ورزش دوومیدانی در باشگاه ورزشی شهرداری خبر داد و گفت: با توجه به تلاش‌های خوبی که در این زمینه در تائید اساس‌نامه و سایر مراحل انجام شده امیدواریم با استفاده از امکانات و اعتبارات این نهاد بخشی از هزینه‌های دوومیدانی استان تامین شود.

انتهای پیام/79008/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول