اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه:

اکثر ادله فقهی از احادیث امام باقر(ع) استخراج شده است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: اکثر ادله فقهی کنونی از احادیث امام باقر(ع) و امام صادق(ع) استخراج شده است.

اکثر ادله فقهی از احادیث امام باقر(ع) استخراج شده است

حجت‌الاسلام محسن غرویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: شیعیان دوران پیشوای پنجم شیعیان علم، تقوا و فضائل اسلامی را از جمله ویژگی‌های این امام بزرگوار می‌دانستند.

وی خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) در قلب‌های مردم جا داشت بنابراین خلیفه دوران کینه امام را در دل داشت.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اقدامات فرهنگی دوران امام محمد باقر(ع) گفت: این امام بزرگوار با تربیت شاگردان و نشر معارف اخلاقی، دینی و علمی توانست جایگاه حقیقی خود را در قلوب مردم تضمین کند به همین دلیل لقب باقرالعلوم را برازنده خود کرد.

وی یادآور شد: احادیث فراوانی در ابعاد کلامی، فلسفی، فقهی و تفسیری از این امام بزرگوار به یادگار مانده و اکثر ادله فقهی کنونی از احادیث امام باقر(ع) و امام صادق(ع) استخراج شده است.

غرویان با اشاره به درس‌آموزی از سیره و روش امام محمد باقر(ع) گفت: حکومت حقیقی حکومت بر دل‌هاست ولی فقیه نیز چنین حکومتی دارد و بر قلب‌ها حکومت می‌کند و علاوه بر ولایت ظاهری دارای ولایت باطنی است و این آموزه و نکته از دوران امام باقر(ع) استخراج می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مردم به واسطه ولایت باطنی ایشان در صحنه هستند و قلب‌های آنها با ولی فقیه است و حقیقت این ولایت باطنی در دوران پیشوای پنجم شیعیان نیز وجود داشت.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به تشابه فرهنگی دوران امام باقر(ع) با شرایط کنونی گفت: در دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) مکتب‌های مختلف کلامی و اشاعره اعتقادات خود را مطرح می‌کردند و در دوران کنونی نیز سایت‌ها مملو از شبهات فقهی و کلامی است.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط حاکم بر دوران کنونی علما و روحانیون باید با شبهات روز آشنا باشند و سؤالات فقهی، کلامی و فلسفی را مطالعه کرده و به آنها پاسخ دهند.

انتهای پیام/78003/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول