اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز تاکید کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها برای توسعه علوم در کشور

خبرگزاری فارس: استاندار البرز بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها برای توسعه علوم در کشور تأکید کرد و گفت: برای پیشرفت و توسعه و رسیدن به فناوری‌های جدید باید از ظرفیت‌‌های دانشجویی نیز استفاده شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها برای توسعه علوم در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اصغر عربیان ظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری کاربردهای نانو فناوری در صنعت کشاورزی و پزشکی اظهار داشت: هر چه زمینه‌های استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی را در کشور بیشتر نماییم، می‌توانیم زودتر به پله‌های پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانیم زمینه‌های مشارکت دانشجویان را در توسعه و پیشرفت کشور بیشتر کرده و توانمندی‌های آنان را پرورش دهیم.

استاندار البرز با بیان اینکه تحقیق و پژوهش یکی از مهم‌ترین راهکارها برای رسیدن به علوم مختلف است ادامه داد: اگر امروز کشور به قله‌های رفیعی از پیشرفت و توسعه دست پیدا کرده است نتیجه تحقیق و پژوهش‌هایی است که دانشمندان ایرانی انجام داده‌اند.

عربیان تأکید کرد: لزوم دستیابی به علوم مختلف انجام تحقیق و پژوهش است لذا باید با ارائه امکانات و تجهیزات لازم زمینه‌های پرورش استعدادها را در کشور فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که علوم قدیم همه در اختیار ایرانیان مسلمان بوده، امیدواریم امروز نیز چنین اتفاقی در کشور رخ دهد و ایران به تمام علوم مختلف روز دنیا دست پیدا کند.

استاندار البرز گفت: البته طی سال‌های اخیر گام‌های بسیار امیدوارکننده‌ای در زمینه‌های مختلف توسط دانشمندان و دانشجویان ایرانی برداشته شده است.

عربیان افزود: در این راستا و براساس آمار موجود، ایران در فناوری نانو مقام 8، در سلول‌های بنیادی مقام 7 و در تولید علم مکان 14 را در جهان به خود اختصاص داده است.

در این جلسه تعیین تاریخ نهایی برگزاری مجمع و کنفرانس تصویب شد.

انتهای پیام/2302/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول