اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

کشاورزان آذربایجان‌شرقی 306 میلیارد ریال غرامت دریافت کردند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: تا 20 آذرماه امسال‌ حدود 306 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت‌دیده استان در سال زراعی 91-90 پرداخت شده است.

کشاورزان آذربایجان‌شرقی 306 میلیارد ریال غرامت دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پرویز حسابی صبح امروز در جلسه شورای مدیران سازمان با اشاره به اینکه حوادث غیر‌مترقبه طبیعی شامل وقوع خشکسالی، سیل و سرما‌زدگی خسارات متعددی به بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی وارد می‌کند، اظهار کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی، به کشاورزان خسارت دیده استان در سال زراعی 91-90 تا 20 آبان‌ماه سال‌جاری 137 میلیارد ریال به محصولات باغی، 75 میلیارد ریال به محصولات زراعی و 94 میلیارد ریال به بخش دام و طیور استان غرامت پرداخت کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه خسارات وارده به بخش کشاورزی استان، از محل حوادث غیرمترقبه طبیعی، تا 25 آذرماه سال زراعی 92 -91 بالغ بر 30 میلیارد ریال است، افزود: براساس گزارشات دریافتی از مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، میزان خسارت ناشی از تگرگ در سطح 250 هکتار و خسارت وارده ناشی از سیل در سطح 94 هکتار از جمله خسارات وارده به بخش کشاورزی استان است.

حسابی با اشاره به اینکه تا اول آذرماه سال زراعی 92-91 بیش از 134 هزار هکتار از اراضی زراعی و 953 هکتار باغات، زیر‌پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است، اضافه کرد: مهلت بیمه محصولات زراعی تا آخر آذرماه‌ و محصولات باغی تا آخر دی‌ماه سال‌جاری تمدید شده است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان توسعه، بیمه محصولات کشاورزی را یکی از مهم‌ترین عوامل حرکت سریع در روند دستیابی به توسعه پایدار در این بخش مهم عنوان و اضافه کرد: این امر علاوه بر افزایش توان تولید بهره‌برداران در مقابله با حوادث طبیعی و غیرمترقبه می‌تواند روند افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش را از اطمینان بالاتر و ریسک کمتری برخوردار کند.

انتهای پیام/‌60001/ز/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول