اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رباط کریم:

تحقیق و پژوهش زمینه‌های توسعه کشور را فراهم می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار رباط کریم گفت: با استفاده از روش‌های تحقیقی و پژوهشی می‌توانیم توسعه و پیشرفت کشور را بیش از گذشته فراهم کنیم.

تحقیق و پژوهش زمینه‌های توسعه کشور را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم، بیژن سلیمان‌پور عصر امروز در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی معلمان و دانش‌آموزان این شهرستان اظهار داشت: ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین دانش‌آموزان از مهم‌ترین اقداماتی است که دبیران و معلمان باید به آن توجه ویژه و اساسی داشته باشند.

وی ادامه داد: باید روش‌های تحقیق و پژوهش را در بین دانش‌آموزان ترویج دهیم و با ارائه امکانات، آنان را تشویق به انجام تحقیقات نماییم.

فرماندار رباط کریم افزود: یکی از اقداماتی که زمینه‌های توسعه پایدار کشور را سبب می‌شود مدیریت هدفمند پژوهش در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی است.

سلیمان‌پور تأکید کرد: تحقیق و پژوهش می‌تواند به عنوان عنصر نجات‌دهنده انسان و عامل بلوغ و دست یافتن وی به زندگی آرمانی تلقی شود.

وی افزود: امروزه همه جوامع برای دست یافتن به اهداف و آرمان‌ها، پیشرفت و توسعه، اختراع و ابتکار و روش‌های بهینه زندگی تنها از پژوهش و تحقیق سود می‌جویند.

سلیمان‌پور با اشاره به اینکه امروز کشور توانسته با تحقیق و پژوهش پله‌های ترقی و پیشرفت را طی کند گفت: هر چه تحقیقات بیشتر ادامه داشته باشد می‌توانیم فناوری‌های نوین را زودتر از جوامع دیگر داشته باشیم.

وی ادامه داد: ایران در سال 2011 مقام اول جهان را از نظر رشد کمی تولیدات علمی کسب کرد و در همان سال جایگاه بیستم دنیا را به خود اختصاص داد و این رتبه در سال 2012 میلادی با 4 پله صعود به رتبه 16 جهان رسیده  است.

فرماندار رباط کریم خاطرنشان کرد: این جایگاه در شرایطی کسب شده که کشور ما از هر نظر تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/2302/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول