اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مسئول مؤسسه فتوح اندیشه:

امام خمینی(ره) باورمندی و روحیه انقلابی را در مردم ایران نهادینه کرد

خبرگزاری فارس: مدیر مسئول مؤسسه پژوهش و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه گفت: امام خمینی (ره) نقطه‌ عطف باروری روحیه انقلابی و اسلامی و ایستادگی در برابر مستکبران در مردم ایران زمین است.

امام خمینی(ره) باورمندی و روحیه انقلابی را در مردم ایران نهادینه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد راهدار عصر امروز در سومین نشست راهبردی سبک زندگی اسلامی با موضوع آسیب‌شناسی سبک زندگی غربی و بررسی تاثیرات فرهنگ غرب بر سبک زندگی کنونی در قرارگاه فرهنگی ولی امر مشهد اظهار کرد: امام خمینی (ره) افق حیات ما را با باروری روحیه انقلابی وسیع کرد و در این وسعت یاد گرفتیم که در تمام ادوار تاریخ در برابر تمام افکار مستکبرانه بایستیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی در برهه‌ای از زمان درخشید که غرب و نظام سلطه حاکمیت در جهان را به دست گرفته و ایران چهره ناشناخته‌ای بود اما گذر زمان و رهبری امام راحل(ره) موجی از معنویت و انقلاب را به طیف علاقه‌مندان و انقلابیون منتقل کرد.

مدیر مسئول مؤسسه پژوهش و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه با اشاره به افول جوامع غربی در بحث معرفتی خاطر نشان کرد: غرب جدید بر شاخ فلسفه دکارت استوار است، این‌ها قله‌های جدید معرفتی غرب هستند، انقلاب اسلامی ما زمانی به ثمر نشسته که در دنیای غرب کتاب‌های مرگ فلسفه عنوان می‌شود.

راهدار ادامه داد: در جهان اسلام با ظهور انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی قصه این‌گونه می‌شود که اندیشه ولایت فقیه رشد و دو تحول عمیق "حفظ نظام اسلامی" و "برپایی نظام سیاسی مبتنی بر اسلام" را تجربه می‌کند.

وی افزود: سی سال است که دنیای غرب به ما این نقد را وارد می‌کند که عصبانی هستیم و فریاد می‌زنیم ولی آنها با آرامش تئوری‌پردازی می‌کنند، اما جلوتر که آمدیم ما آرام شدیم و غرب عصبانی شد.

مدیر مسئول مؤسسه پژوهش و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه در ادامه گفت: زندگی غرب امروزه در اسارت کثرت در تمام زمینه‌هاست، ما باید کاری بکنیم که از اسارت کثرت‌ها بیرون بیاییم.

راهدار عنوان کرد: اگر بخواهیم یک قوم و جامعه‌ای را جابجا کنیم، حرکت ما نمی‌تواند از جزء به کل باشد، مصلحان ما مثل امام خمینی (ره) که یک مصلح اجتماعی دینی بود انگار دغدغه اصلاح حمد و سوره مردم را نداشت، او تلاشی کرد که افق ذهنی ما را تغییر دهد.

انتهای پیام/70017/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول