اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد جیرفت:

پژوهش ‌محور برنامه‌های مراکز آموزش عالی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت گفت: هر چند که اهمیت پژوهش ثابت و روشن است باز هم آموزش محوری در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود و آن طور که باید پژوهش‌محوری در برنامه‌های مراکز آموزش عالی قرار ندارد.

پژوهش ‌محور برنامه‌های مراکز آموزش عالی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مجید خزایی ظهر امروز در آیین هفته پژوهش در این واحد دانشگاهی با بیان اینکه پژوهش به عنوان اساس کار مراکز آموزش عالی است، اما این فعالیت مختص دانشگاه‌ها نیست، اظهار داشت: هر تولیدکننده‌ای در هر عرصه‌ای اگر خود را از پژوهش و تحقیق بی‌نیاز بداند، نمیتواند، پیشرفت کند و از رشد باز می‌ماند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری افزود: آن طور که شایسته است در زمینه عمل به منویات مقام معظم رهبری پیش نرفته‌ایم.

خزایی بیان کرد: هر چند که اهمیت پژوهش ثابت و روشن است باز هم آموزش محوری در دانشگاه‌ها اجرا می شود و آن طور که باید پژوهش‌محوری در برنامه‌های مراکز آموزش عالی قرار ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت با بیان اینکه این برای دانشگاه‌ها یک نقص است که باید در راستای برطرف کردن آن گام برداشت، تصریح کرد: فضای علمی کشور از رشد خوبی برخوردار است اما جا برای کار بیشتر وجود دارد و اگر تولید علم به سوی تجاری سازی باشد و مشکلی از مردم را برطرف کند و راهگشا باشد، بسیار ارزشمندتر است.

وی با اشاره به تأکید آموزه‌های دینی بر امر تحقیق و اینکه خداوند قرآن را برای تذکر و تفکر انسان‌ها نازل کرده است، خاطرنشان کرد: بیش از 300 آیه در قرآن کریم درباره پژوهش و تحقیق است که انسان را به تفکر، تدبر و اندیشیدن دعوت می‌کند و عدم پژوهش نیز نکوهش شده است.

خزایی گفت: این واحد طی سال‌های اخیر با تلاش اعضای هیئت‌علمی و اساتید به رشد و بالندگی در حوزه پژوهش دست‌یافته و سه سال متوالی به عنوان واحد برتر در این حوزه انتخاب شده که پژوهش و تحقیق ملاک این ارزشیابی در این انتخاب است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد جیرفت در سطح کشور حرف برای گفتن بسیار دارد، افزود: در این واحد از همه ظرفیت‌ها استفاده نشده است و هنوز تعدادی از اعضای هیئت‌علمی با پژوهش آشتی نکرده‌اند که با حضور این تعداد در این میدان شاهد رشد بیشتر این دانشگاه هستیم.

انتهای پیام/80002/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول