اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی آبیک:

روستاهای قشلاق و زیاران به شهر تبدیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی شهرستان آبیک گفت: روستاهای قشلاق و زیاران در آینده به شهر تبدیل می‌شوند.

روستاهای قشلاق و زیاران به شهر تبدیل می‌شوند

مرتضی طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: بر اساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی روستاهای بالای سه هزار و 500 نفر جمعیت قابلیت تبدیل شدن به شهر را دارند که طبق بررسی‌های به عمل آمده و سرشماری نفوس و مسکن سال 90 روستاهای قشلاق و زیاران شامل این طرح مجلس می‌شوند.

وی افزود: کارهای اولیه و مقدماتی شهر شدن روستاهای قشلاق و زیاران انجام شده است و گزارشاتی صورت گرفته و این در حالی است که کارشناسان تقسیمات کشوری و حوزه استانداری قزوین بررسی‌های لازم را انجام داده‌اند تا در آینده بتوان دو روستای مذکور بزرگ شهرستان آبیک از توابع بخش مرکزی را به شهر تبدیل کرد.

این مسئول ادامه داد: شهر شدن روستاهای زیاران و قشلاق در کارگروه وزارت کشور در حال طی کردن مراحل قانونی است.

بخشدار مرکزی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود فرهنگی و آموزشی لازم در زیاران و قشلاق، این دو روستا قابلیت شهر شدن را دارند.

طاهری گفت: احداث سالن ورزشی در روستای قشلاق 95 درصدد پیشرفت فیزیکی دارد که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه خانه فرهنگ زیاران بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: با احداث این خانه فرهنگ، تحول بزرگی از نظر فرهنگی در روستای زیاران صورت خواهد گرفت.

این مسئول تصریح کرد: در روستای کوندج نیز با اختصاص اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال سالن ورزشی چند منظوره‌ای در حال احداث است که عملیات فونداسیون آن انجام شده است.

بخشدار مرکزی شهرستان آبیک عنوان کرد: برای احداث خانه فرهنگ در روستای قشلاق یک‌هزار و 500 متر مربع زمین اختصاص داده شده است که با در نظر گرفتن اعتبار لازم در سال آینده کلنگ احداث آن به زمین زده می‌شود.

طاهرخانی افزود: احداث دو پارک در روستاهای زرجه بستان و انجیلاق از جمله برنامه های مهم در این دو روستا بوده که با همکاری شوراها و دهیاران تحقق یافته است.

وی ادامه داد: برای ارتقای سطح ورزش روستاهای بخش مرکزی از لحاظ مادی و معنوی و مساعدت‌های مختلف دریغ نکرده‌ایم و اقدامات خوبی را به منصه ظهور رسانده‌ایم.

گفتنی است، بخش مرکزی شهرستان آبیک دارای 36 روستا است.

انتهای‌پیام/77006/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول