اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مسندام سلطان نشین عمان:

تجربه‌های ایرانیان در تولید فلز برای عمان ارزشمند است

خبرگزاری فارس: استاندار مسندام عمان با بیان اینکه ایران در ایجاد واحدهای تولید فلز از تجربیات ارزنده‌ای برخوردار است، گفت: می‌توان با تبادل هیئت‌های کارشناسی زمینه استفاده از تجربیات ایرانیان در این زمینه را فراهم آورد.

تجربه‌های ایرانیان در تولید فلز برای عمان ارزشمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، استاندار مسندام سلطان نشین عمان که دیروز در رأس هیئتی 40 نفره متشکل از مدیران شرکت‌ها، تجار، بازرگانان و همچنین مدیران اتاق بازرگانی این استان وارد بندرعباس شده است، امروز ناحیه و مناطق صنعتی و اقتصادی غرب این شهر را به اتفاق استاندار هرمزگان مورد بازدید قرار داد.

خلیفه بن المرداس البوسعیدی در حاشیه این بازدید با اشاره به بازدید هیئت‌هایی از استان‌های هرمزگان و مسندام از یکدیگر افزود: تبادل این هیئت‌های می‌تواند در قدم نخست سبب توسعه روابط و مناسبات دو استان و سپس دو کشور شود.

وی ادامه داد: دیدارها و بازدیدهای اخیر مسئولان دو استان می‌تواند توسعه روابط و دستاوردهای زیادی در بر داشته باشد و در این راستا بر روی روابط این دو استان مرزی تاثیرگذار باشد.

استاندار استان مسندم کشور عمان همچنین از تدوام تبادل هیئت‌های تجاری در بین دو استان به راهکار و ابتکاری در راستای انتقال تجربیات و تبادل اطلاعات نام برد.

در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشاهداتش از واحدهای صنعتی و اقتصادی و همچنین بندری مرکز استان هرمزگان، اضافه کرد: پیشرفت‌های ایرانیان در این منطقه از هرمزگان قابل توجه است.

به گفته خلیفه بن المرداس البوسعیدی پیشرفت‌های ایران برای منطقه و جهان اسلام، عظیم و قابل اعتناست.

وی با بیان اینکه در بازدیدش از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس چندین واحد در زمینه تولید فلزات را مورد بازدید قرار داده است، گفت: می‌توان به وسیله سفر هیئت‌های کارشناسی از تجربیات ایران برای توسعه صنایع فلزی عمان بهره ببریم.

استاندار مسندام عمان در ادامه حضور در بندرعباس به اتفاق هیئت همراه علاوه بر بازدید از واحدهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی معدنی فلزی خلیج فارس که چندین کارخانه بزرگ از جمله فولاد جنوب، فولاد هرمزگان، هرمزآل، آلومینیوم هرمزگان و فولاد کاوه کیش در آن مستقر است، مناطق همانند مجتمع بندری شهید رجایی را نیز مورد بازدید قرار می‌گیرد.

استان مسندام که به نوعی شمالی‌ترین منطقه کشور عمان محسوب می‌شود، با جغرافیای شبه جزیره‌ای خود در مجاور تنگه هرمز قرار دارد.

این استان نزدیک‌ترین منطقه کشور عمان به هرمزگان و به ویژه قشم است، که در آن سوی تنگه هرمز از اهمیت ویژه‌ای در بعد منطقه‌ای و امنیتی برای خلیج فارس برخوردار است.

هرمزگان با مسندام و مسقط از دیرباز رابطه تجاری و اجتماعی داشته است.

انتهای پیام/88001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول