اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری فارس از سفر هیئت عمانی به بندرعباس

فرماندار سابق ابوموسی مترجم دیدار عمانی‌ها شد

خبرگزاری فارس: سفر هیئت عمانی به بندرعباس دارای حاشیه‌های قابل توجهی از جمله قرار گرفتن فرماندار سابق ابوموسی در جایگاه مترجم بود.

فرماندار سابق ابوموسی مترجم دیدار عمانی‌ها شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسندام و  مسقط در کشور عمان از دیرباز با هرمزگان روابطی گسترده به ویژه در حوزه تجاری و اقتصادی داشته‌اند.

تاجران دو کشور حتی در قرون گذشته نیز به وسیله شناورها فاصله چندین ساعته بین ساحل جنوبی ایران و عمان را از طریق آبهای خلیج فارس طی می‌کردند و در دو سوی مرزها به تبادل کالا می‌پرداختند.

همواره طی سال هیئت‌هایی از دو استان مذکور از هرمزگان و مسندام و مسقط بازدید می‌کند، که اگر بخواهیم به مهمترین سفر در این راستا اشاره کنیم سفر سلطان قابوس طی سال‌های اخیر به بندرعباس است که با کشتی اختصاصی خود به این شهر سفر کرد.

 

 

 

علاوه بر دیدارهای استانی، وزارت خارجه ایران نیز همواره بر توسعه و پایداری روابط و مناسبات با برگزاری نشست‌ها در بین سران رده بالای دو کشور تاکید داشته است.

 

اما سفر اخیر استاندار مسندام که با هدف بازدید از ظرفیت‌های تجاری صنعتی هرمزگان محقق شده است در نوع خود در گام نخست حاوی نکاتی قابل توجه بود.

 

این هیئت حدود 40 نفره که از طریق بندر شهید باهنر بندرعباس و با یک فروند کشتی مسافری وارد مرکز هرمزگان شده است، به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی با دو ساعت تاخیر وارد محل هتل اقامت شد. این امر سبب معطلی خبرنگاران و عکاسان شد.

مراسم خوش‌آمدگویی برای هیئت عمانی نیز بسیار آشنا و همانند خوش‌آمدگویی‌ برای مسئولان داخلی با همان برش آشنای «دختر بچه دسته گل به دست» برگزار شد.

 

در نشست استاندار هرمزگان و هیئت عمانی، سید طالب موسوی فرماندار سابق ابوموسی که اکنون مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری هرمزگان است کار ترجمه صحبت‌های دو استاندار را به عهده داشت که در نوع خود و با توجه به سمت قبلی وی جالب توجه است.

به دلیل پایین بودن صدا بارها از موسوی خواسته شد که با صدای بلندتر صحبت‌های استاندار مسندام را ترجمه کند.

بعضا برخی از عمانی‌های حاضر در لابی هتل محل اقامت به زبان فارسی با مسئولان گفت‌وگو می‌کردند.

همچنین برخی از مسئولان هرمزگانی نیز با زبان عربی با میهمانان صحبت می‌کردند.

 

استاندار مسندام تا فردا در بندرعباس حاضر و از نزدیک واحدهای صنعتی تجاری و اقتصادی در این شهر را مورد بازدید قرار می‌دهد.

 

هیئت همراه نیز که متشکل از فعالان بخش خصوصی است تا روز دوشنبه در بندرعباس می‌ماند.

انتهای پیام/88001/خ/ژ1001

..
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول