اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت توانیر خبر داد

تبادل 12.3 گیگاوات ساعت برق با کشورهای همسایه

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت توانیر از تبادل 12.3 گیگاوات ساعت برق با کشورهای همسایه خبر داد و گفت: درصدد تبادل انرژی با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان هستیم.

تبادل 12.3 گیگاوات ساعت برق با کشورهای همسایه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، همایون حائری ظهر امروز در همایش صنعت برق و دانشگاه در تبریز اظهار کرد: ادغام صنعت و دانش که با جذب نیروهای اخلاق مدار همراه باشد به عنوان یکی از آرمان‌های شرکت توانیر همواره مورد توجه مسئولان این شرکت بوده و به همین علت ارتباط صنعت برق با دانشگاه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه صنعت برق کشور با هدف ساده سازی به هوشمند سازی رسیده است، تصریح کرد: هوشمندسازی در صنعت برق باید ویژگی‌هایی همچون رشد اقتصادی، امنیت انرژی و حفاظت محیط زیست را دارا باشد.

حائری، ارتباط تنگاتنگ این دانشگاه با صنعت برق را ستود و تاکید کرد: دوران کنونی عصر پژوهش و دانش محوری است و تبادل تجربیات بین مراکز علمی و صنعتی در ارتقاء علمی و عملی صنعت برق بسیار مفید خواهد بود.

وی مهم‌ترین شاخص کیفی برق تولیدی را کنترل فرکانس ارزیابی کرد و افزود: در بحث کنترل فرکانس در حد کشورهای استاندارد اروپایی هستیم و از سال گذشته از سیستم کنترل لحظه‌ای که جزو پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌هاست، استفاده می‌کنیم.

حائری قدرت سرانه برق به ازاء هر نفر را در کشور 900 وات عنوان کرد و افزود: میانگین این سرانه در آسیا به ازاء هر نفر 190وات است و علاوه بر این ایران رتبه بالایی در تولید برق کیفی را در دنیا از آن خود دارد.

وی از تبادل 12.3 گیگاوات ساعت با کشورهای همسایه خبر داد و افزود: این همکاری نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته و درصدد تبادل انرژی با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان هستیم که با کشور ما مرز آبی مشترک دارند.

در این همایش که با حضور اساتید،دانشجویان دانشکده مهندسی برق دانشگاه تبریز و خادمین صنعت برق استان آذربایجان شرقی برگزار شد، از همایون حائری،مدیر عامل شرکت توانیر،علی‌اکبر برقی‌ مقدم، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز و سایر مدیران صنعت برق آذربایجان به خاطر همکاری خوب با مراکز دانشگاهی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/60002/ح/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول