اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تولید ملی محقق شد

تعمیر و بازسازی رله‌های حفاظتی فاز 4 و 5 توسط متخصصان داخلی

خبرگزاری فارس: تعمیر و بازسازی رله‌های حفاظتی و کنترلی فاز چهار و پنج پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی انجام شد.

تعمیر و بازسازی رله‌های حفاظتی فاز 4 و 5 توسط متخصصان داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، عضو تیم بازسازی رله‌های حفاظتی پالایشگاه سوم پارس جنوبی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجتمع گازی نقش مهم و اساسی در تأمین گاز کشور دارد و 44 درصد گاز کشور را تأمین می‌کند.

مسعود مهدویان افزود: در سال تولید ملی شاهد تلاش بیش از پیش متخصصان داخلی برای افزایش تولیدات داخل و کیفیت بخشی به تولیدات هستیم.

وی از بازسازی رله‌های حفاظتی و کنترلی فازهای چهار و پنج خبر داد و گفت: این رله‌ها به همت کارشناسان گروه الکترونیک و کنترل پالایشگاه سوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی تعمیر و بازسازی شد.

این کارشناس مجتمع گازی بیان کرد: یکی از رله‌های مهم حفاظتی و کنترلی که در پالایشگاه سوم به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته رله‌های REF542PULSE است که در حال حاضر به علت محدودیت‌ها، امکان تهیه کارت‌ها و متعلقات این رله وجود ندارد.

مهدویان با بیان اینکه تعمیر و بازسازی این رله‌ها با مشکلات فراوانی از جمله نبود اطلاعات و نقشه‌های فنی و قطعات یدکی مواجه بود، یادآور شد: این مشکلات باعث نمی‌شد که ما دست روی دست بگذاریم، بنابراین قطعاتی را که از لحاظ کارکرد مشابه قطعات معیوب بود شناسایی و با ایجاد تغییراتی در سیستم سخت‌افزاری رله و انجام مهندسی معکوس موفق به تعمیر رله و بازگرداندن آن به چرخه سیستم حفاظتی شدیم.

وی اضافه کرد: این موفقیت علاوه بر دستیابی به فناوری تعمیر و بازسازی رله، صرفه‌جویی مالی قابل ملاحظه‌ای نیز به همراه داشته است.

مهدویان تصریح کرد: تعمیر و بازسازی رله‌ها در مدت زمان سه ماه و در کارگاه الکترونیک و کنترل از زیر مجموعه‌های تعمیرات برق پالایشگاه فازهای چهار و پنج انجام شده است.

وی گفت: حسن دارایی و صالح مهی‌زاده اعضای تیم تعمیر و بازسازی رله‌های حفاظتی هستند که در این طرح فعالیت بسیار خوبی داشتند.

انتهای پیام/2451/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول