اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی پنجمین سمینار پرستار، ماما و پژوهش:

برای تولید ملی باید از مقاله‎محوری به سمت خدمت‎محوری حرکت کنیم

خبرگزاری فارس: دبیر علمی پنجمین سمینار پرستار، ماما و پژوهش گفت: برای حرکت به سوی تولید ملی باید از مقاله‎محوری به سمت خدمت‎محوری حرکت کنیم.

برای تولید ملی باید از مقاله‎محوری به سمت خدمت‎محوری حرکت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، لیلا جویباری پیش‌ازظهر امروز در آئین افتتاحیه پنجمین سمینار پرستار، ماما و پژوهش در سالن آمفی‎تئاتر فلسفی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: از تولید دانش و به کارگیری درست آن در صحنه عمل و تصمیم‎گیری به عنوان بزرگ‎ترین سرمایه دولت‎ها و ملت‎ها نام برده می‎شود.

وی تصریح کرد: محدودیت منابع، اهمیت انتقال دانش و تلاش برای بهره‎برداری از نتایج تحقیقات را افزایش می‎دهد.

دبیر علمی پنجمین سمینار پرستار، ماما و پژوهش با تاکید بر اینکه برای تولید ملی باید علم خود را نافع کنیم متذکر شد: باید از تولید صرف مقاله به سمت تولید محصول دانش‎بنیان برسیم و از مقالات، محصول به دست آوریم.

جویباری خاطرنشان کرد: استفاده از توان بالقوه پژوهشگران جوان و توانمند ایران اسلامی در راستای تولید ملی و ارائه خدمات به صورت تخصصی، نیاز به آموزش و برنامه‎ریزی دارد که باید برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مقالات باید بتواند نیازهای اساسی جامعه را تامین کند ابراز داشت: بسیاری از مقالاتی که چاپ می‎شود با ارائه یک خدمت و یا تولید یک محصول همخوانی ندارد و این مشکل در بسیاری از کشورهای دنیا نیز گزارش می‎شود.

دبیر علمی پنجمین سمینار پرستار، ماما و پژوهش عنوان کرد: 700 مقاله ارسالی به پنجمین سمینار از استان‎های مختلف کشور در مرحله اول با حذف اسامی نویسندگان برای دو داور هیئت علمی ارسال شد و در مرحله دوم داوری تمام مقالات توسط دبیران علمی سمینار بررسی شدند.

جویباری افزود: در مرحله سوم مقالات بر اساس نمره کمی و کیفی ثبت شده در برگه‎های داور انتخاب و موارد منتخب توسط داوران اپیدمیولوژیست و هسته مرکز کمیته علمی بررسی شدند.

وی در خصوص نحوه انتخاب مقالات گفت: در انتخاب مقالات اولویت با پایان‎نامه‎های دانشجویی، نافع بودن کار پژوهشی و امکان ترجمان دانش مطرح بوده است.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول