اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل حمل و نقل پایانه‌های استان البرز:

بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ترانزیتی کشور از البرز انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل حمل و نقل پایانه‌های پایانه‌های استان البرز گفـت: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ترانزیتی کشور از البرز انجام می‌شود.

بخش عمده‌ای از فعالیت‌های ترانزیتی کشور از البرز انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدجواد عطرچیان ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان البرز با توجه به قرار گرفتن در مسیر 13 استان شمال و شمال غربی و همچنین نزدیکی به پایتخت یکی از استان‌های بسیار مهم کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تجربیات بخش قابل توجهی از فعالیت‌های ترانزیتی کشور از استان البرز انجام می‌شود که این اقدام اهمیت این استان را بیشتر می‌کند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سالانه حدود 600 هزار تردد حمل بار در استان البرز انجام می‌شود افزود: این استان به لحاظ تردد خودرویی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

*جابه‌جایی سالانه 15میلیون تن کالا سالانه در البرز

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به جابه جایی سالانه 15 میلیون تن کالا از استان البرز اشاره کرد و گفت: در این راستا حدود 7 میلیون تن کالا به خارج از استان انتقال می‌یابد و 8 میلیون تن کالا وارد البرز می‌شود.

عطرچیان تأکید کرد: براساس آمار موجود هم‌اکنون 12 هزار دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین ویژه حمل بار در البرز وجود دارد.

وی ادامه داد: در این راستا از تعداد 12 هزار دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین برای 8 هزار و 500 راننده کارت هوشمند فعالیت در این عرصه صادر شده است.

به گفته عطرچیان این تعداد خودروی سنگین و نیمه سنگین در قالب 75 شرکت خدمات باربری ساماندهی شده‌اند.

*نصب سامانه‌های هوشمند در راه‌های استان البرز

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان البرز در ادامه سخنان خود به برنامه‌های در دست بررسی و اجرای این اداره کل اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره نصب سامانه‌های هوشمند در راه‌های مواصلاتی استان البرز است.

عطرچیان خاطرنشان کرد: با نصب این سامانه‌ها می‌توانیم گامی اساسی در جهت کنترل بار ترافیکی در محورهای استان البرز برداشته و نظارت و پیش‌بینی‌های لازم را برای رفع این مهم در ساعات مختلف شبانه‌روز داشته باشیم.

وی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای کاهش بار ترافیکی در جاده‌های مواصلاتی این استان را احداث جاده کمربندی در البرز عنوان کرد.

انتهای پیام/2302/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول