اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد

کاهش 30 درصدی زمان ترخیص کالا از گمرکات کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از کاهش 30 درصدی زمان ترخیص کالا تا پایان سال جاری در گمرکات کشور خبر داد.

کاهش 30 درصدی زمان ترخیص کالا از گمرکات کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نظام‌الدین برزگری ظهر امروز در جلسه شورای استاندارد گیلان، استاندارد را بحث روزمره مردم در تمام زمینه‌ها دانست و اظهار کرد: استاندارد نقشه راه تولید و خدمت است.

وی سیاست‌های سازمان ملی استاندارد را طبق اصل 44 قانون اساسی عنوان کرد و افزود: آزمایشگاه‌های سازمان ملی استاندارد از 5 سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شده است.

برزگری بحث خدمات را از سیاست‌های جدید دولت در استانداردسازی عنوان کرد و یادآور شد: استاندارد مطالبه ملی و حق شهروندی است و افراد حق دارند مطالبه کالا و خدمات خوب را از دولت داشته باشند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران کاهش زمان واردات و صادرات را یکی از اهداف این سازمان برشمرد و تصریح کرد: 30 درصد مدت زمان ترخیص کالا تا پایان سال جاری باید کاهش یابد و اکنون به 25 درصد کاهش مدت ترخیص کالا رسیده‌ایم.

این مسئول با اشاره به همکاری یک‌هزار و 400 آزمایشگاه بخش خصوصی با سازمان ملی استاندارد ایران، اضافه کرد: 42 هزار نفر در بخش خصوصی با سازمان مذکور همکاری می‌کنند و این امر توسعه می‌یابد.

برزگری بر ارتقای کیفیت کالای داخلی تاکید کرد و گفت: استانداردسازی در کشور مورد توجه ویژه است.

وی از 163 هزار مورد درخواست ثبت سفارش کالا از تیر‌ماه سال گذشته در کشور خبر داد و اضافه کرد: 23 هزار مورد ثبت سفارش به دلیل عدم کیفیت و انطباق کالا با استاندارد ملی اجازه ثبت سفارش نگرفتند و این امر کمک بزرگی به تولیدات داخلی است.

برزگری با بیان اینکه بیش از 100 هزار قلم در کشور تولید و واردات داریم، تصریح کرد: تمام کالای وارداتی و صنعتی کشور باید تا پایان برنامه پنجم منطبق با استاندارد باشند که این امر نیازمند ایجاد آزمایشگاه در مناطق آزاد و مبادی ورودی و خروجی کشور است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران صادرات و واردات را برای این سازمان مهم خواند و اذعان کرد: ایران ظرفیت خوبی در صادرات و واردات کالا و خدمات دارد.

وی در پایان اظهار کرد: بحث استاندارد باید به باور عمومی و فرهنگ ملی تبدیل شود.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول