اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارگردان و مستندساز:

آموزش و پرورش در رونق سینما موثر است / سینما نیازمند اصلاح است

خبرگزاری فارس: یک کارگردان و مستندساز گفت: آموزش و پرورش در رونق سینما موثر است، اما سینما نباید هر چیزی را به خورد کودکان و نوجوانان بدهد.

آموزش و پرورش در رونق سینما موثر است / سینما نیازمند اصلاح است

حسین حائری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: آموزش و پرورش در رونق سینما نقش موثری دارد، به این دلیل که قشر بزرگ جامعه کودکان و نوجوانان هستند و مدیریت آنها توسط آموزش و پرورش صورت می‎گیرد.

وی افزود: باید بین سینما و آموزش و پرورش تعامل به وجود آید، اما نه اینکه سینما هرچه بخواهد به خورد کودکان و نوجوانان بدهد.

این کارگردان و مستندساز گفت: برگزاری جشنواره رشد برای آموزش و پرورش کم است و این نهاد باید جشنواره‎های بیشتری را ترتیب دهد اما این نهاد از این جشنواره هم به خوبی استفاده نمی‎کند.

وی با اشاره به اینکه سینمای سازنده باید مورد توجه آموزش و پرورش باشد، گفت: شاید عدم توجه آموزش و پرورش به سینما کم کاری سینما باشد، پس ابتدا متولیان سینمای کودک باید این روند را بهبود ببخشند تا سینما توسط کودکان و نوجوانان رونق داده شود.

حائری با اشاره به اینکه پر مخاطب کردن فیلم تنها با استفاده از ستاره‎ها امکان پذیر نیست، گفت: در بسیاری از فیلم‌ها بدون اینکه از ستاره‌ها استفاده شود، می‌توان صف‌های طویل مخاطبان را جلوی سینما‎ها دید، زیرا قصه خوب و جذاب فیلم سبب جذب مردم می‎شود و در مقابل فیلم‌هایی هم اکران شدند که بیشتر بازیگران آنها ستاره بودند اما فروش نداشتند، زیرا فاقد داستان گیرا و جذاب بودند.

وی با مقایسه سینمای ایران با کشورهای صاحب سینما تصریح کرد: ما در این زمینه دچار کاستی‌های فراوان هستیم و در جوامع غربی و هالیوود ساخت فیلم‌ها به صورت علمی انجام می‌شود و قصه فیلم‎ها بر اساس حوادث و مشکلات جامعه تصویر می‎شود.

این تهیه کننده و مستندساز ادامه داد: در ایران این اتفاق کم پیش می‌آید یا به این نکته توجه نمی‌شود، برای ساختن فیلم‌ها، بهتر است فیلمسازان، کارگردانان و فیلمنامه‌نویس‌ها با مراجعه به مراکز علمی و گرفتن مشاوره، از اساتید دانشگاه‎ها، جامعه شناسان و روانشناسان که دارای علم، تجربه و اطلاعات کافی در آن حوزه هستند، بهره بگیرند تا بتواند عاملی برای ارتقای کیفیت فیلم‌ها باشد.

انتهای پیام/2301/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول