اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داستانی تکراری که معضل اصفهان شده است

فاضلاب شهر اصفهان حادثه ساز شد / بازسازی فاضلاب خیابان کمال اسماعیل تا قبل از ظهر

خبرگزاری فارس: داستان تکراری حادثه ساز بودن فاضلاب اصفهان این روزها که با بارش‌های باران مواجهیم سرباز کرده و از صبح امروز نیز به دلیل شکستگی لوله آب در محدوده خیابان کمال اسماعیل این خیابان بسته شده است.

فاضلاب شهر اصفهان حادثه ساز شد / بازسازی فاضلاب خیابان کمال اسماعیل تا قبل از ظهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، گویا ماجرای شبکه فاضلاب اصفهان قصه‌ای طولانی دارد که هر روز شاهد ماجرای تازه‌ای از پوسیدگی و یا ترکیدگی لوله‌های این شبکه در قسمتی از شهر هستیم، اما متأسفانه این قصه نه تنها خسارات مالی را بر جای می‌گذارد بلکه در بیشتر اوقات جان مردم شهر را نیز تهدید می‌کند.

نشست خیابان میر در اثر نشت فاضلاب و یا ایجاد حفره‌ای عمیق متصل به شبکه فاضلاب در خیابان مشتاق از جمله مشکلاتی است که طی چند ماه اخیر فاضلاب شهر اصفهان پدید آورده است و سبب شده تا زندگی مردم در بیشتر نقاط شهر مختل شود و امروز صبح نیز شبکه فاضلاب بیکار ننشست و دوباره خسارتی جدید آن هم در نقطه مرکزی شهر یعنی در خیابان کمال اسماعیل پدید آورد که سبب شد این خیابان روز اول هفته روی شهروندان بسته باشد.

«حدود 50 سال از عمر شبکه فاضلاب در اصفهان می‌گذرد در حالی که بر مبنای استاندارد نهایت عمر شبکه فاضلاب 30 تا 35 سال است و از آنجایی که عمر شبکه فاضلاب در اصفهان دو برابر استانداردهای جهانی است این امر منجر به خوردگی شبکه فاضلاب شده و علاوه بر این مسئله سیمان‌هایی که در دهه 60 و سال‌های ابتدای دهه 70 برای ایجاد شبکه فاضلاب به کار رفته مرغوبیت کافی نداشته و زودتر از موعد خورده شدند که این عامل هم بی تأثیر در فرسودگی شبکه فاضلاب در استان نیست.»

این صحبتی بود که مدیر آب و فاضلاب شهر اصفهان بر آن تاکید دارد و به نوعی بروز چنین مسائلی را در شهر با توجه به مشکلات گفته شده امری طبیعی می‌داند.

حسین اثنی‌عشری همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به چگونگی ترکیدگی لوله فاضلاب در خیابان کمال اسماعیل اظهار کرد: مشکل ترکیدگی لوله آب در خیابان کمال اسماعیل صبح امروز به وجود آمده که در نخستین فرصت مأموران این اداره برای رسیدگی و بازسازی این قسمت به محل اعزام شدند.

مدیر آب و فاضلاب شهر اصفهان تصریح کرد: این ترکیدگی همان مشکل قدیمی پوسیدگی لوله‌های آب را شامل می‌شود و تا قبل از ظهر امروز این قسمت مورد بازسازی قرار می‌گیرد و امکان عبور و مرو برای شهروندان فراهم می‌شود.

به گزارش فارس، چند روز پیش نیز پس از بارندگی در قسمت زیرین پل غدیر آب گرفتگی پدید آمد که حاصل پس‌زدگی شبکه فاضلاب بود و این موضوع می‌تواند به ظرفیت پایین شبکه فاضلاب شهر اصفهان در دفع آب‌های سطحی مربوط باشد.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول